środa, 2 maja 2018

Koszulka z BRDM-2 dla rezerwisty=))




Nigdy nie zrozumiem jak to jest, że moi koledzy, kilka pokoleń mężczyzn przed i kilka po, kiedy otrzymywali powołanie do armii dalecy byli od euforii. Gotowi byli czasami wiele nakłamać by wymigać się od służby w wojsku a kiedy już ją odbyli to prawie przy każdej nadarzającej się okazji nie potrafią się powstrzymać od opowieści o wojsku, kumpel z woja podobno jest jak brat i nic tak nie smakuje jak grochówka z polowej kuchni.
Mój małżonek nie odbiega od normy i z łezką w oku opowiada o… o swoim BRDM-ie .
Kiedy kupiłam mu nową koszulkę w wojskowym kolorze z fajną duża kieszenią w sam raz na okulary (do czytania) od razu poprosił by mu ten cudny BRDM namalować.  Powiem szczerze, że wcale nie było to takie łatwe jak myślałam, bo pomimo kilku godzinnych opowieści o tymże cudzie jakoś nie mogłam zapamiętać, co, gdzie i do czego służyło w owej maszynie.








Oto, co mówi Wikipedia o tym samochodzie:
Samochód BRDM-2 został opracowany w Biurze Konstrukcyjnym Fabryki Samochodów GAZ w 1962 r. Jego produkcję seryjną uruchomiono w 1963 r. Po raz pierwszy zaprezentowano go publicznie w 1966 r. Był używany w ponad 45 krajach.
·         BRDM-2RS - wóz rozpoznania skażeń chemicznych i promieniotwórczych z załogą trzyosobową: dowódca, kierowca, zwiadowca.”

W Muzeum Techniki w Szczecinie można zobaczyć podobne cudo wśród eksponatów. 








A jeszcze jedno nigdy
nie nazywajcie tego samochodu małym czołgiem jak go nazwala moja córka ku wielkiemu oburzeniu mojego małżonka podobno to zupełnie niedopuszczalne,   Moja córka w gimnazjum uwielbiała nosić książki w wojskowej torbie nazywanej kostką. 
Przypinała do niej naszywki swojego ulubionego zespołu muzycznego a więc z wojskiem niewiele to miało wspólnego =)) 



2 komentarze:

  1. To wygląda na trudny do wykonania malunek. Wyszło pięknie, lubię taki styl. <3
    Pozdrawiam, życzę cudnych dni dla całej rodzinki. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za wizytę , miło mi . Pozdrawiam sedecznie=)

    OdpowiedzUsuń