piątek, 19 października 2018

Ozdobna butelka na nalewkę .


     
 Czas powolutku zabrać się za przygotowanie butelek na świąteczną nalewkę . Domowa nalewka w ozdobnej butelce to całkiem niezły prezent oczywiście tylko dla dorosłych i w rozsądnej ilości;).  Znalazłam w szafce butelkę i kilka drobiazgów , którymi ją ozdobie
            


         Miedzianą farbą do szkła wymalowałam ornamenty na bokach butelki , tak na bokach bo to taka niezwykła butelka o trzech bokach. Tą samą miedzianą farbą pomalowałam datę na górnej części butelki 1887 .  Od razu zaczęłam się zastanawiać co też wydarzyło się w 1887 roku ważnego oprócz rozpoczęcia produkcji pewnego gatunku whiskey. 

Whisky to napój alkoholowy powstały z destylacji zacieru zbożowego i poddawany dojrzewaniu w drewnianych beczkach.  Produkuje się ją między innymi w Irlandii, Szkocji, Stanach Zjednoczonych i Kanadzie.
         

       
  Poszperałam w zasobach internetowych i dowiedziałam się, że…

W 1887 roku Walery Jaworski jako pierwszy opisał bakterie spiralne w żołądku ludzkim i ich właściwości chorobotwórcze.

Bolesław Prus na łamach "Kuriera Codziennego" rozpoczyna publikację w odcinkach powieści "Lalka"’.

W Wiedniu odbył się debiut pianistyczny Ignacego Jana Paderewskiego a w Warszawie nastąpiło otwarcie muzeum zoologicznego.

W Grünberg czyli obecnej Zielonej Górze moim rodzinnym mieście ukończono budowę willi przy obecnej ulicy Niepodległości  w której obecnie mieści się Państwowa Szkoła Muzyczna.

Ale, ale to nie koniec w 27 grudnia 1887 roku, do brytyjskich księgarń trafiła pierwsza powieść opisująca przygody detektywa Sherlocka Holmesa: "Studium w szkarłacie", autorstwa Sir Arthura Conan Doyle'a.  Wyobrażacie sobie świat bez Holmesa ? Bo ja nie;))

No  koniec gadania czas zabrać się do pracy i skończyć pracę przy ozdabianiu butelki . Dodałam jeszcze kilka „kryształowych” wisiorków i koronkę.  











Efekt oceńcie sami...







4 komentarze:

  1. Co tu dużo pisać, piękna i oryginalna :))

    OdpowiedzUsuń
  2. I ja bez Holmes'a nie wyobrażam sobie świata ;) I Poirota też bardzo lubię.
    Butelka stała się piękna.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też lubię Poirota za jego elegancję , lotny umysl no może jest odrobinkę zarozumiały ale co tam;))

      Usuń