czwartek, 15 sierpnia 2019

Moje miasto ukwiecone czyli Zielona Góra w kwiatach ;)


Jakoś tak na początku sierpnia wyczytałam ,że  moje miasto startuje w  konkursie na najbardziej ukwiecone miasto w Polsce.















No to wybrałam się z osobistym małżonkiem na spacer po mieście by sprawdzić jak się sprawy  mają.

Miasto jak każde ma i piękne 

i te powiedzmy nie do końca urokliwe miejsca.


 Ale kwiatów  faktycznie jakby przybyło  są wszędzie zdobią okna domów i ogródki piwne.  










Nawet Bachusiki przycupnęły w kwiatach.



Usiedliśmy na chwilkę w kawiarni by napić się piwa i poobserwować życie na deptaku. 


Kto żyw wybrał się na spacer




 a na deptaku gra orkiestra a raczej dwie na zmianę  zapewne by sobie w drogę nie wchodzić.



Winogrona jak przystało na miasto winnic i wina już dojrzale choć tych przy ulicy nie radze jeść bo zakurzone i zapewne nie zbyt zdrowe;)


Kiedy człowiek się zmęczy piesza wycieczką może odrobinkę odpocząć


 ba nawet buty zdjąć z obolałych nóg  ważne by  ich nie zapomniał na trawniku.





Kwiaty zawróciły mi w głowie i zgubiłam osłonę obiektywu  od mojego aparatu fotograficznego.



 Jutro trzeba będzie kupić nową ale co tam zdarza się;)



89 komentarzy:

  1. Klimatyczne miejsca, nie byłam jeszcze w Zielonej Górze, ale wygląda pięknie i te kwiaty cudne:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zmieniło się, dość wiele rzeczy przybyło przez ten czas. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne kwiaty i wspaniałe kolory, Zielona Góra jest przeurocza. Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki kocham kwiaty i winogrona w końcu urodziłam się tu w Zielonej Górze;) Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  4. Hi Lucyna! Your photos make me happy, so beautiful. Love the wonderful flowers, and the floral butterfly. The street art is such fun. Thanks for sharing! Hugs, Valerie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. I am very pleased that you like flowers in my city. I send kisses:)

      Usuń
  5. Uwielbiam, gdy miasta są tak ukwiecone. Wygląda to przepięknie, zieleń i kolor kwiatów wprowadza jakieś takie przyjazne, ciepłe tony :D
    Piękne zakątki, strasznie podoba mi się ta ściana z namalowanymi wędrującymi, kolorowymi buciorkami :D
    Pozdrawiam ciepło, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tez lubię takie ukwiecone ulice bo robi się jakoś radośniej na serduchu. Pozdrawiam:)

      Usuń
  6. A beautiful and lovely town with flowers, grape-yard, music, and nice busy pedestrian.

    Have a wonderful weekend :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. I like Zielona Góra and I like to come back here from every trip;) I wish you a nice weekend :)

      Usuń
  7. Kwiaty zawsze dodają uroku. Fajnie, że coraz ich więcej w naszych miastach.
    Pamiętam, jak dawno temu (w ubiegłym wieku:)), nasza spółdzielnia mieszkaniowa wymyśliła konkurs na najbardziej ukwiecony balkon. Szkoda, ze nie mam zdjęć z tamtego czasu, balkony były piękne. Za rok konkursu już nie było, ukwieconych balkonów coraz mniej i znowu zrobiło się szaro.
    Twoje Lucynko zdjęcia ukwiecone pokazują, że piękne zakątki można stworzyć. Nawet niewielkim kosztem, bo w sumie należy zainwestować w jakieś klimatyczne pojemniki na kwiaty... lub zrobić samemu. Fajna skrzynia z winogronem i beczki.
    Rośliny są dosyć tanie... moje petunie kosztowały 4 zł za sadzonkę:) I cieszą oko już ponad dwa miesiące.
    Uściski:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt nie potrzeba wiele nasza sąsiadka posadziła kwiaty na placyku przed domem i od razu jest przyjemniej . Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  8. Nawet pomimo tych mniej ładnych miejsc miasto zachwyca. Wspaniały konkurs. Możliwość wygranej i już wszędzie się kolorowo robi. Życzę powodzenia Zielonej Górze ale najważniejsze, że miasto tak pięknie rozkwitło na ten czas :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzmam kciuki za moje masto ale jak nawt nie wygramy to i tak warto było ukwiecić ulice :)

      Usuń
  9. Nigdy tam nie byłam. Oczywiście się wybiorę, jak tylko będzie okazja. :) Śliczne zdjęcia, bardzo klimatyczne, ciekawe. Chciałabym, by było dużo kwiatów, by natura jednak przeważała... szkoda, że jest inaczej. Brawo dla miasta, niech i moje się wzoruje. hihi Pozdrowienia serdecznie, bardzo miło spędziłam z Tobą czas. :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za wizytę i miłe słowa. Pozdrawiam i życzę samych dobrych chwil:)

      Usuń
  10. Zapiszę sobie to miasto jako kolejne do odwiedzenia. Przyznam, ze nie byłam w nim nigdy.
    Piękne i ukwiecone. Te parasolki są ekstra :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jeśli lubisz wino to warto wpisać w plan wycieczki wizytę w piwniczce winiarzy przy Palmiarni:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Pięknie ukazujesz swoje miasto. A kwiaty dodają tak dużo uroku! Nie widzi się wtedy szarości. Pozdrawiam kolorowo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kocham lato za kolory bo zimą dopadają mnie czasami smutne myśli a szare ulice potęgują czarnowidztwo. Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  13. Ależ pięknie i kolorowo :) Od razu się człowiekowi buzia uśmiecha :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak, choć mnie najbardziej rozbawiły te dwa psiaki fajne i ciekawskie;)

      Usuń
  14. naprawdę pięknie to wygląda tyle kwiatów, pięknie to uchwyciłaś, nigdy jeszcze nie byłam w Zielonej Górze, czas chyba nadrobić te zaległości.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej w Winobranie jest kolorowo, gwarnie i radośnie Bachus rządzi miastem przez tydzień:)

      Usuń
  15. Bardzo ładne to Twoje miasto, Lucynko. Nie byliśmy jeszcze w nim i widzimy, że dużo tracimy.
    Serdeczności.
    ps. a zdjęcia też cudowne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto nas odwiedzić i zaglądnąć do winiarni , Palmiarni , planetarium Centrum Nauki Keplera itp. Pozdrawiam:)

      Usuń
  16. Przepięknie! ...i ten motyl, wow! U mnie w małym miasteczku też powoli zaczynają wprowadzać takie małe, kwieciste ozdoby, z czego bardzo się cieszę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są trzy motyle jeden duży i dwa mniejsze . W tym roku winogrona tuż obok jeszcze sa na krzewach ciekawe czy doczekają do Winobrania?:))Pozdrawiam:)

      Usuń
  17. Lucynko bardzo lubię jak oprowadzasz nas wirtualnie po swoim mieście :)). Zawsze świetnie uchwycasz codzienność. Rzeczywiście kwiatów macie sporo wiec trzymam kciuki za Zieloną Górę:)). Bardzo spodobały mi się kolorowe parasole. Dodają mnóstwo energii:)). Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze się ,że choć odrobinkę mogę pokazać moje miasto. Lubię poznawać nowe miejsca ale tu wiadomo jestem u siebie ;) Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  18. Me gusta como está engalanada de flores la ciudad. Las plantas embellecen y alegran el ambiente y dan una buena sensación de la ciudad.

    Por lo que veo, no solamente me pasa a mí que se me caiga la tapa del objetivo al intentar ponerla después de echar la foto. Hasta ahora no se me ha perdido tan sólo he tenido que recogerla del suelo.

    Besos

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Esta vez lo perdí. Saludos y que tengan un buen domingo :)

      Usuń
  19. Nie słyszałam o tym konkursie,ale miastp piękne, powinnam kiedyś się wybrac🙂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ja też dopiero w tym roku się dowiedziałam choć i w zeszłym roku był tak konkurs. Jestem za bo to fajna sprawa;)

      Usuń
  20. Odpowiedzi
    1. Kwiaty zwsze sprawiają
      , że świat wydaje się piękniejszy:)

      Usuń
  21. Lubię takie kwietne kobierce, jak ten motylek. A Zielonej Górze życzę zwycięstwa w konkursie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję w imieniu miasta i swoim choć jak widziałam konkurencja jest duża.

      Usuń
  22. You live in a beautiful city. Beautiful flowers and mural.

    OdpowiedzUsuń
  23. Pięknie tam i piękne kwiaty :) Jeszcze nigdy nie byłam w Zielonej Górze :)
    ps. Obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i mamy smaczne wino i kabarety i Bachusa i Winobranie:)) Pozdrawiam:)

      Usuń
  24. Wee those two white dogs are sooo cute!! I always want to have a dog but my parents won't allow me :( I will absolutely get one when I move to my own place haha. What an interesting post, I like the mural art!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. The dogs are sweet and friendly, the young boy walks with them, they are probably his dogs. Greetings :)

      Usuń
  25. Trzymam kciuki za wygraną. W końcu nazwa zobowiązuje.

    OdpowiedzUsuń
  26. Pięknie wygladaja takie okwiecone miasta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak uważam mamy ciepły klimat jesteśmy jednym z najcieplejszych miast w Polsce:)

      Usuń
  27. Que bonitos rincones florales tiene tu ciudad, todo se ve muy alegre y encantador, se merece ganar el concurso! Preciosas fotos!
    Me ha gustado mucho tu blog, me quedo de seguidora!
    Besos

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam na moim blogu:) Bardzo mnie cieszy,że podoba ci się moje miasto . Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  28. Nie byłam jeszcze nigdy w Zielonej Górze. A wygląda bardzo zachęcająco na Twoich zdjęciach. :)
    Tak jak piszesz, każde miasto ma tą piękniejszą, i tą mniej urokliwą stronę. Fajnie, że wyłapujesz trochę jednej i drugiej. Bardzo ciekawe zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję . Warto odwiedzić nasze miast . Pozdrawiam:)

      Usuń
  29. J'adore voir des fleurs en ville !
    Belles photos et merci pour ta visite !
    Bonne fin de journée !
    Anna

    OdpowiedzUsuń
  30. Cudnie:)))ja się bardzo cieszę,że nasze miasta są coraz piękniejsze:)Było mi zwyczajnie żal że tak szaro -buro,ale w tym roku jest w wielu miastach przepięknie:))w moim również:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda może to dlatego ,że kata sa cieplejsze niż kilka lat temu ale kwiatów przybyło w naszych miastach.:)

      Usuń
  31. Zafundowałaś wspaniałą wycieczkę :-)
    Lubię oglądać Twoje zdjęcia, dzięki nim poznaję Twoje miasto :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Milo mi ciesze się bardzo ja uwielbiam Twoje lalki w cudownych kreacjach. Pozdrawiam:)

      Usuń
  32. Rzeczywiście ukwiecone to Twoje miasto:) Pięknie!

    OdpowiedzUsuń
  33. Jeszcze nigdy nie byłam w Zielonej Górze. Pięknie wygląda w kwiatach. Może przy okazji odwiedzę to miasto. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto wybrać się do naszej Palmiarni bo można podziwiać egzotyczną roślinność popijając kawę lub jedząc lody . wstęp jest bezpłatny a atrakcji wiele.:)

      Usuń
  34. Świetne zdjęcia, i doskonały z Ciebie obserwator. W zielonej Górze nie byłam, ale jak widać warto tam zajrzeć, aby pięknem kwiatów się zachwycić i zimnym piwkiem się uraczyć.Uściski.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak;)) Pewnie ,że nie wszystko jest tak jakbyśmy chcieli ale gdzie jest?;)) Pozdrawiam:)

      Usuń
  35. Such beautiful photos. Thank you for your visit.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. Thank you very much, I'm glad that you like the photos. Kisses:)

      Usuń
  36. Miasto jest piękne, a kwiaty też. Wolałbym siedzieć w kawiarni w tych okolicach i słuchać muzyki. Przykro mi, że zgubiłeś osłonę obiektywu w aparacie. Dziękujemy za udostępnienie tego cudownego miasta. Twoje zdjęcia są cudowne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda,że milo jest siedzieć w kawiarni, słuchać muzyki i obserwować świat. Osłonkę będę musiała kupić nową na szczęście to nieduży wydatek. Pozdrawiam i dziękuję za odwiedziny:)

      Usuń
  37. Beautiful pictures!Love the gorgeous flowers!Hugs!

    OdpowiedzUsuń
  38. Coming back to say Hi and enjoy you beautiful photos :)

    Have a great day, Lucyna!

    OdpowiedzUsuń
  39. amazing post dear :) i like your blog
    kisses, Buba

    https://bubasworld.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  40. Jak tam pięknie. Nigdy nie byłam w tym mieście :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są różne miejsca ale na pewno warto do nas wpaść napić się wina, posłuchać muzyki...:)

      Usuń
  41. Bonitas fotografías. Gracias por tus visitas.

    OdpowiedzUsuń