środa, 17 marca 2021

Koci portret i piwne święto.

 

          Dziś Dzień św. Patryka obchodzony na całym świecie a na pewno w Europie .

To pochodzące z Irlandii święto obchodzone jest 17 marca obchodzi się je pijąc  piwo w towarzystwie przyjaciół i rodziny . przy radosnych rozmowach i śpiewie.

 

Św. Patryka patrona Irlandii i Nigerii uważany jest też za patrona inżynierów, fryzjerów, bednarzy, kowali, górników, upadłych na duchu oraz za opiekuna zwierząt domowych.

Niestety pandemia pokrzyżowała nam plany i piwa napijemy się wieczorem we własnym domu.

 

Narysowałam kota z kuflem piwa w kapeluszu Leprechau w mitologii irlandzkiej zamieszkujący Irlandię rodzaj skrzata. To za tego skrzata najczęściej przebierają się uczestnicy piwnych zabaw 17.marca:)





A żeby mój kot nie czuł się samotny odwiedziło go dwóch przyjacieli 

Smutasek inaczej zwany profesorem i Romantyk z bukietem kwiatów.





Mam nadzieję ,że nie będą śpiewać bo kocia muzyka bywa trudna do słuchania:)

 

Czy koty pija piwo? Tego  akurat nie wiem ale wiem , że ich wizerunki można zobaczyć na etykietkach i kapslach butelek z piwem. To dwie z mojej kolekcji .




Mimo wszystko życzę udanego świętowania przy piwie oczywiście najlepiej zielonym:)





60 komentarzy:

  1. Piękne kotki. My świętujemy dzisiaj , ale imieniny Zbigniewa. Pozdrawiam serdecznie 💖💖💖

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie wszystkiego najlepszego dla Zbigniewa 😊

      Usuń
  2. Lucynko no to miłego, zielonego świętowania :). Kot z irlandzką czapką jest boski!!! Wygląda dostojnie i elegancko :). Pozostałe dwa również świetne!
    Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię to nasze lubuskie zielone piwo choć piwosz że mnie taki sobie😊Bardzo serdecznie pozdrawiam😊

      Usuń
  3. Profesor z muchą na szyi zachwycający, aż się chce go pogłaskać. :)
    Piwoszem nie jestem, pewnie dlatego nie słyszałam o zielonym piwie. Zadziwiające. Kolor piękny.
    Miłego świętowania. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zielone piwo to nasze lubuskie z browaru Witnica.Dziekuję i życzę miłego wieczoru😊

      Usuń
  4. Fajne te Twoje kociaki, widać lubisz ja malować. A dzisiejsze święto jakoś mi umknęło.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię koty to fakt😊 Kolega mi rano przypomniał o tym dniu 😊 Pozdrawiam serdecznie😊

      Usuń
  5. Un gato encantador del día de San Patricio, y el otro también. El Día de San Patricio también se celebra en los Estados Unidos. Recuerdo, hace años, cuando no vestía de verde. Este fue mi primer Día de San Patricio celebrado en Estados Unidos. Le expliqué, pero soy inglés. La respuesta fue "¡Todos son irlandeses en el día de San Patricio!" Siempre usé mi verde después del primer día :) Espero que Google Translate esté explicando mis palabras correctamente. Disculpas si hay errores gramaticales :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo W Polsce to święto jest obchodzone od niedawna Dobrego czwartku:)

      Usuń
  6. Que lindos trabalhos!
    Os gatos estão amorosos!
    Desejo - lhe um dia recheado de alegria!
    Um grande abracinho!
    Megy Maia🌼🌟🌼

    OdpowiedzUsuń
  7. C Днем Святого Патрика, дорогая Люцина! Кот в зелёной шляпе - очень красивый!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. Большое спасибо. Хорошего дня :)

      Usuń
  8. Your cats are always so beautiful, I love them! Have a happy day, stay safe and well, Valerie

    OdpowiedzUsuń
  9. Happy St Patrick's Day! Very nice cat portrait.

    OdpowiedzUsuń
  10. Śliczne kotki. :) Oj śpiew koci nie jest tym który lubię słuchać. ;D No, ale same kotki są słodziutkie. :) Pięknego dnia Ci życzę, dużo radości. <3 :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, że koty przypadły CI do gustu. Kor naszego sąsiada czas mi śpiewa aż uszy bilą😁 Miłego dnia😊

      Usuń
  11. Los gatos te quedan geniales, pero el del sombrero irlandes me encanta!
    Saludos

    OdpowiedzUsuń
  12. Tus dibujos siempre son preciosos. Besos.

    OdpowiedzUsuń
  13. Cudna kocia banda :-) Lepiej żeby może koty piwa nie piły, bo dopiero by "śpiewały"!
    Serdecznie pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Cudaśne kotki. Świętowanie musiało być przednie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, od piwa bardziej lubię koty ale każdy pretekst jest dobry by się uśmiechnąć. Serdecznie pozdrawiam😊🐈🥃

      Usuń
  15. Bom dia Lucyna, a pintura ficou maravilhosa.

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetne kociambry :)))). A zielonego piwa nie znałam, muszę to nadrobić!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo. Polecam zielone piwo bardzo smaczne😊

      Usuń
  17. Hello Lucyna,
    Very nice pictures of these paints.
    Bery well done.

    Greetings, Marco

    OdpowiedzUsuń
  18. Urocze kotki Lucynko. Miłej niedzieli:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Lindo ese gato. Cuídate.
    Un abrazo.

    OdpowiedzUsuń
  20. Śliczne kotki! Ten z kuferkiem piwa podoba mi się najbardziej ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Mam słabość to wszelkich kotów. Dlatego z przyjemnością oglądam w różnych wcieleniach.
    Kogut z poprzedniego postu, choć to nie kot, to wyjątkowo udany twór. Taki kolorowy , radosny był w rosyjskich bajakch mojego dzieciństwa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pamiętam taką bajkę o jogurcie i kocie. Kogut był naiwny i ławy na komplementy i kot go ciągle ratował z opałów😊
      Dziękuję i pozdrawiam serdecznie😊

      Usuń
  22. Good Morning,:=) Delightful portraits of the kitty for St Patrick's Day. Nicely done!:=)

    OdpowiedzUsuń
  23. Fajne kocie portrety.Najbardziej spodobał mi się Romantyk:) Mój kot latem tak wygląda jak wącha kwiatki na balkonie,tylko jest w innym umaszczeniu :) Zielonego piwa jeszcze nie widziałam . Kogut z wcześniejszego postu jest świetny. Pozdrawiam serdecznie .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zielone piwo to nasze lubuskie i jest naprawdę smaczne . Dzie0kukę i życzę udanego tygodnia😊

      Usuń
  24. Cudne są Twoje koty. Umiesz nadać im różnorodne charaktery. Pierwszy ma filuterne, wręcz łobuzerskie oczy, poważny ( może tylko chwilowo smutny) profesorek i ujmujący uśmieszek trzeciego kota. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, że kotki przypadły CI do gustu😊 Serdecznie pozdrawiam😊

      Usuń
  25. wow, amazing post dear :) so nice!

    https://bubasworld.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. Precioso gato, te ha quedado fantástico. Enhorabuena Lucyna, saludos desde el norte de España.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozdrowienia. Miłego wieczoru.😊

      Usuń
  27. Lucynko!
    Twoje koty są cudne. A ich oczy są niezwykłe.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń