piątek, 12 marca 2021

Haftowany portret koguta …

 

Ani się obejrzeliśmy a tu  kolejne święta.  Kolejne święta w  pandemicznej rzeczywistości. Tym razem pomimo wszystko podchodzę do nich spokojniej niż w zeszły roku widocznie do wszystkiego można z czasem się przyzwyczaić . 

                      Te święta bez względu na wyznanie a nawet jego brak kojarzą się z wiosna i nowym życiem a nic tak nie przypomina o rodzeniu się nowego życia jak jajko i wykluwający się z niego kurczak. Kurczak musi mieć mamę kurę i oczywiście tatę koguta. :)



O kogucie w Internecie napisano , że

„ to samiec kury domowej, większy od niej, mający kolorowe, długie pióra w ogonie i sterczący na głowie czerwony grzebień, wydający (zwłaszcza wczesnym rankiem) dźwięki zbliżone do kukuryku”

 

Został mi ostatni największy tamborek no i kilka kawałków płótna , postanowiłam, że wyhaftuję na jednym z nich portret kogut  czy jak mówi się w Wielkopolsce kokota.





Taki haft jest bardzo pracochłonny i trzeba na jego wykonanie poświecić kilka godzin.





Kogut będzie zdobił nasz dom w te wiosenne święta .

 

 




64 komentarze:

  1. FANTASTYCZNY ten haftowany kogut! Jestem zachwycona.
    Ps. A kokot po słowacku, to BARDZO brzydkie słowo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O kurna nie wiedziałam😁 Dziękuję bardzo , pozdrawiam serdecznie😊

      Usuń
  2. Здравствуйте, Люцина! Какой красавец!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. Здравствуйте Ирина, хорошего дня :) Приятно, что петушок вам понравился :)

      Usuń
  3. Lucynko coraz piękniejsze są Twoje hafty! Bardzo podoba mi się kogut, fantastyczny!!!:)
    Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Kogut to król podwórka co tam przy nim lew:)) Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  4. Ależ cudny :) aż mi się przypomniało dzieciństwo i wakacje u dziadków na wsi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda dawniej podwórko bez koguta było niepełne .:) Miłego weekendu:)

      Usuń
  5. Piękny kogut. Uwielbiam ten motyw na wszystkich pracach. Pozdrawiam serdecznie 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷

    OdpowiedzUsuń
  6. No piękny! Szczególnie podziwiam jak precyzyjnie wyszylas ten dziub ! Perfekcja, świetnie dobrane kolory, jestem zachwycona tą pracą. Cieszę się, że ktoś jeszcze wyszywa tą techniką, mam wrażenie, że wymiera... Ja jestem w trakcie wyszywania kury! Zgłoś swoją pracę na wyzwanie w Szufladzie temat to ptaki. Pytałam czy może być ptactwo domowe :) Pozdrawiam i czekam na kolejną tego typu prace 😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten rodzaj haftu sądząc po ilości "haftów" w Internecie przeżywa swój renesans. Tak naprawdę to najstarszym sposobem haftowania jest haft krzyżykowy , znany był już w starożytności. Bardzo dziękuję i życzę udanego weekendu:)

      Usuń
  7. Your cockerel is fantastic, love the beautiful embroidery! Have a great weekend, hugs, Valerie

    OdpowiedzUsuń
  8. Boa tarde, ficou lindo e especial, parabéns.

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękny kogut, kolory cudne i rysunek sama narysowałas, super.
    Pozdrawiam Cię cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  10. Buena labor, con el gallo como protagonismo absoluto de ella. Queda muy vistosa una vez terminada.

    Besos

    OdpowiedzUsuń
  11. Lucynko, Twój kogut prezentuje się wyśmienicie!!! Piękną uszykowałaś ozdobę!
    Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję lubię koguty bo są piękne i kolorowe 😊 Miłej niedzieli😊

      Usuń
  12. Piękny haft! Naprawdę jestem pod wrażeniem! Sama kiedyś dużo haftowałam krzyżykami, ale haft płaski cieniowany był dla mnie zawsze niedościgłą wyższą szkołą jazdy :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haftowanie pochłania wiele czasu ale uspokaja. To swoisty sposób wyciszenia w tym niespokojny okresie. Dziękuję bardzo i życzę udanej n8edzieli i dobrego tygodnia😊

      Usuń
  13. Cudny:)))jestem zachwycona:))od jakiegoś czasu przymierzam się do haftu płaskiego,nawet zakupiłam sobie specjalną igłę do niego:))żeby wyszedł ładnie trzeba się przyłożyć:)Tobie wyszedł super:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Me gusta tu bordado, el gallo está muy bonito. Besos.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, dziękuję i życzę udanego tygodnia😊

      Usuń
  15. Lucynko!
    Przecudny haf. Oprawiony w śliczną ramkę będzie się jeszcze piękniej prezentował.Jestem wielbicielką Twoich wszystkich prac!!!!
    Serdeczności przesyłam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się , że kogucik przypadł Ci do gustu. Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  16. Петух великолепен!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. Большое спасибо . Хорошая неделя:)

      Usuń
  17. Jaki wspaniały kogut, wygląda jak żywy i przypomina naszego Charliego ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo zazdroszczę posiadania żywego kogutka ale niestety u nas to nie możliwe. Dziękuję bardzo i pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  18. Przepiękna praca Lucynko :) masz cierpliwość do takich robótek. Podziwiam osoby haftujące. Ja kiedyś tkania próbowałam ale niezbyt mi szło. Kogut kojarzy mi się zawsze z beztroskim dzieciństwem. Pozdrawiam najserdeczniej Ciebie i Bliskich. Dużo słoneczka na co dzień.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję , mi też koguty przypominają dzieciństwo :) Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  19. Maravilloso trabajo Lucyna. Preciosa obra de arte. Besos.

    OdpowiedzUsuń
  20. Pięknie sobie poradziłaś z tym kogutem. Podziwiam bo bardzo lubię takie hafty . Kolorki przenikają się i wszystko wygląda jak u prawdziwego koguta. Piękny!. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  21. Beautiful rooster embroidery. I am tempted but I can't find the time to resume my embroidery hobby.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. True, embroidery takes a lot of time. Have a nice week:)

      Usuń
  22. Buen cuadro para decorar.
    Cuídate.
    Un abrazo.

    OdpowiedzUsuń
  23. Przepiękny haft - ten kogut wyszedł Ci jak spod igły jak malowany xx

    OdpowiedzUsuń
  24. Hi Lucyna,
    What a spectacular embroidery work, I loved the design and the colors of the rooster
    I saw your beautiful kitten paintings on Irina's blog and came to visit you.
    Stay well and safe

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. Thank you very much for visiting. I wish you a good evening :)

      Usuń
  25. Lucynko podziwiam bardzo rewelacyjny hafcik a że pracochłonny to fakt, ale dla Takiego efektu warto . Cudny jest ten Twój kogut. Gratuluję
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję cieszę się ,że moja praca znalazła uznanie. Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  26. Fantastyczny kogut Lucynko, ten rodzaj haftu jest bardzo efektowny.
    Cieplutko pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się , że kogucik się podoba. Dużo dobrego życzę:)

      Usuń
  27. Ale ekstra kogut, świetnie wyhaftowany. No podoba mi się jak nie wiem :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Jak byłam dzieckiem to miałam taki talerz z prawie identycznym (nie tak ładnym) kogucikiem. Cudownie się z niego jadło obiad. Zazdroszczę talentu, jest prześliczny 👍

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, że kogut przywołał miłe wspomnienia. Dziękuję i pozdrawiam serdecznie😊

      Usuń