piątek, 7 maja 2021

Portret konia w kilku odsłonach i kota z rybą w łapce:)

 

         Kolejny dzień za oknem pada  deszcz i właściwie trudno powiedzieć, że to miesiąc maj.

         Co najlepiej jest robić w taką pogodę? Czytać, oglądać filmy albo malować np. portret konia.

          Wyciągnęłam z szuflady biurka akwarele i papier, na którym świetnie maluje się akwarelami i namalowałam portret konia.

 




Koń został udomowiony około 3,5 tys. lat p.n.e prawdopodobnie na terenie należącym obecnie do Kazachstanu. Koń to gatunek ssaka nieparzystokopytnego z rodziny koniowatych.

Konie towarzyszyły człowiekowi w każdej dziedzinie życia nosiły na swoich grzbietach piękne damy i zbrojnych rycerzy, pracowały jako zwierzęta pociągowe, do dziś biorą udział w zawodach sportowych i wyścigach.

Malarze uwieczniali konie na swoich obrazach a pieśniarze śpiewali o nich pieśni.

Czy na pewno konie są zadowolone z „przyjaźni z człowiekiem”? Mam, co do tego duże wątpliwości;)

Znalazłam w starych klaserach kilka znaczków z wizerunkami koni, nie mają wartości filatelistycznej, ale są naprawdę ładne.











Chcę Wam pokazać kilka moich koników , które dostałam od krewnych i znajomych . W dzieciństwie marzyłam o zabawce koniu na biegunach . Niestety nigdy takiego nie miałam…









Pomimo, że konie w transporcie już dawno zastąpiono samochodami, nawet w rolnictwie bardzo rzadko spotyka się konie ciągnące wóz czy pług nadal stanowią nobilitujący symbol w motoryzacji. Prawie wszyscy znają firmowe logo przedstawiające konia firmy Ferrari lub logo samochodu Ford Mustang. My mieliśmy swojego Tarpana (produkowany w latach 1973–1995 w Poznaniu) może nie był luksusowym autem, ale za to, jaki był wytrzymały, jak dzielnie radził sobie na polnych drogach i bezdrożach.

     To tyle o koniach Czas napić się kawy i zjeść pyszny cukierek o swojskiej nazwie „Krówka”;)

 


No tak, ale bez kota post byłby niepełny wiec przedstawiam kota rybaka z rybą w łapce. Kupiłam takie malutkie sztalugi i od razu namalowałam kota farbami akrylowymi, które utrwaliłam werniksem do farb akrylowych;)



        




To by było na tyle udanego weekendu życzę:)

 

63 komentarze:

  1. Wonderful art, love the horse and all the other horses. Your painting is fabulous, the cat, too! It looks happy with the fish! Have a wonderful weekend, hugs Valerie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. I am very pleased that you liked my pictures. Thank you very much. Have a good weekend:)

      Usuń
  2. Bardzo dziękuję. Miłego wieczoru:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lucynko zdolniacha z Ciebie z tym malowaniem Koń jak żywy. A post bez kota byłby faktycznie taki niedokończony. Znaczki.. kurcze też gdzieś jeszcze powinnam mieć stary klaser.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Znaczki zbierałam jak chyba większość dzieciaków w tamtych czasach a teraz oglądam je z łezka w oku. :) Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  4. Piękne masz koniki. Wydaje mi się , że namalować konia jest bardzo trudno. Portret konia wyszedł ci świetnie. Miłego weekendu 🌻🌻🌻🌻

    OdpowiedzUsuń
  5. Lucynka, ja Twoje koty poznałabym już wszędzie. Świetny ten obrazek na mini-blejtramie.
    Na konia patrzę i podziwiam. Wspaniłay! Świetnie radzisz sobie z akwarelami.
    O koniku na biegunach tez marzyłam i też nie miałam:) Dlatego synkowi kupiliśmy takiego rumaka. Wspomina z przyjemnością:)))
    Miłego weekendu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi niezmiernie bo uwielbiam rysować koty😊. To super, też starałam sìę spełniać dziecięce marzenia mojej corki😊 Miłego weekendu😊

      Usuń
  6. Konie jakoś nigdy nie były w kręgu moich zainteresowań, ale malujesz je pięknie tak jak i ten kotek z rybką, śliczny jest. Jako dziecko kojarzę jak przez mgłę konika na biegunach...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Ja też koty mimo Wszystko lubię bardziej😊😼

      Usuń
  7. Podziwiam za te rysunki:) Miło spędzasz czas! Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rysowanie to taka terapia antystresowa😊 Bardzo dziękuję i życzę udanego weekendu😊

      Usuń
  8. Użycie akwareli i odpowiedniego papieru naprawdę świetnie podkreśliło wartość twojego talentu!😉 A te znaczki, to istna gratka dla kolekcjonerów 😉
    Fajnie, że nawet w deszczową i niezbyt ciepłą wiosnę mogę oglądać tak pozytywne migawki z twojej twórczości, pozdrawiam!🖐️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że podoba się Ci
      moje "malowanie". To dobra metoda by się odstresować. Pozdrawiam i życzę udanego weekendu😊

      Usuń
  9. Jejus, wszystko jak zawsze super, ale ten kotek na tak małej sztaludze... to jest coś, podziwiam niezmiennie Twoje malarskie zdolności Lucynko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Miło mi niezmiernie. Serdecznie pozdrawiam😊

      Usuń
  10. Twój malowany koń bardzo mnie zauroczył. Kolekcja koników wspaniała.

    OdpowiedzUsuń
  11. Se ve todo precioso, me gustan los caballos. Besos.

    OdpowiedzUsuń
  12. Boa tarde Lucyna, ficaram lindos, são obras de arte.

    OdpowiedzUsuń
  13. Интересно было прочитать про лошадей. Нарисованная лошадь симпатичная получилась и коллекция лошадок замечательная! Ну а котик хорош как всегда.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. Большое спасибо. Желаю тебе счастливого воскресенья.

      Usuń
  14. What a great job you did. Horses have had a very long association with humans and it is wonderful to see them celebrated in this way. Best wishes from Canada.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. Thank you very much . Horses are beautiful, although I love cats the most :) Have a great Sunday :)

      Usuń
  15. Wow! I consider horses very difficult to paint, but you have done a marvelous job, you're a great artist!

    OdpowiedzUsuń
  16. Różnorodne piękne portrety koni i świetnie nadają się do kolekcji. Drewniana huśtawka dla konia przypomina mi moją kolekcję z dzieciństwa i zabawne jest to, że kiedyś się przewróciłem 😊. Pozdrowienia z Indonezji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Konie to piękne zwierzęta ale ja jednak najbardziej lubię koty. Taki konik na biegunach był marzeniem dzieci na całym świecie. Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  17. Здравствуйте, Люцина! Красивые портреты лошади и кота! Сегодня в России праздник - 76-ая годовщина Победы над фашистской Германией. С Днем Победы!
    У меня будет пост о советско-польском фильме "Помни имя своё". Люцина, посмотри блог "Волшебный фонарик" попозже.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. Я много раз смотрел этот фильм, это красивый и трогательный фильм. Счастливый день. :)

      Usuń
  18. Dzień dobry, Lucyna.
    Widziałem konia na Instagram. Kiedy pada deszcz, lubię też rysować lub gotować w kuchni.
    Mój syn pokazał, że w Poznaniu deszcz każdego dnia. Chcę lata!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Zielonej Górze dziś bardzo słonecznie i ciepło.Jeszcze wczoraj padał deszcz a dziś majowe lenistwo. Pozdrawiam serdecznie😊😼

      Usuń
  19. hi madam, few years ago i was obsessed with penpal around the worlds collecting many2 postcards.. but i never kept the stamps.,
    your horse portrait is so beautiful .. i like it ;p

    ps. greetings from Malaysia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi bardzo, że portret konia się spodobał. Udanego niedzielnego popołudnia:)

      Usuń
  20. Konik jak prawdziwy. Kiedyś próbowałam rysunku, szkicu itd, ale ciężko mi szło.
    Dziękuję też za lekcje historii.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że konik się spodobał. Malowanie i rysowanie jest dobrym sposobem na odstresowanie. Miłego wieczoru😊🐴

      Usuń
  21. You have talent. You paint very well.

    OdpowiedzUsuń
  22. Moje obie siostry po prostu kochają konie. Zaczynały od zabaw plastikowymi i drewnianymi koniakami, a także serialu My little pony aż doszły do fascynacji tymi prawdziwymi :). Starsza jeździ konno i świetnie jej to idzie, niestety to strasznie drogi sport i nie może w pełni realizować swojej pasji.
    A ja znów kocham koty ale u Ciebie oba dzieła strasznie mi się podobają <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też szczerze mówiąc bardziej lubię futrzaki, koni troszkę się obawiam 😊 Bardzo dziękuję i życzę udanego tygodnia😊

      Usuń
  23. Pamiętam jak miałem czerwoną koszulkę i mnie koń złapał za nią i rzucił ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ups niebezpieczna przygoda ☹ Jednak koty zdecydowanie są "bezpieczniejsze". 😊😼

      Usuń
  24. Wou, those stamps collections are awesome!
    Your paintings are wonderful!
    Beautiful coffee cup, and candies look yummy!

    OdpowiedzUsuń
  25. Kotek wyszedł bosko :) Koniki zresztą też :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Tak, tak, ta przyjaźń człowieka z koniem do dzisiaj koniom nie wychodzi na dobre. Obserwuję, że modne jest dawać dzieciom w prezencie kucyka , tylko ofiarodawcy i obdarowani zapominają, że to zwierzę i potrzebuje jeść, pić, ogólnej troski. Ekh....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przykre ale bywa ludzie czasami nie zdają sobie sprawy, że kot to nie pluszak a co dopiero kucyk. Pozdrawiam serdecznie😊🐴🐈

      Usuń
  27. Ależ przepiękny obraz konia. Jak zawsze jestem zachwycona.
    Lucynko, podziwiam Twoje zdjęcia. Czy możesz zdradzić jakim aparatem fotografujesz?Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi , dziękuje. Mój aparat jest już odrobinkę wiekowy to Nikon D 3100, bardzo się lubimy;) Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
    2. Wiekowy? Robisz świetne zdjęcia!
      Pozdrawiam:)

      Usuń
    3. No przy tym jak galopuje obecnie "elektronika" to swoje lata ma przydałby się lepszy obiektyw. Pozdrawiam serdecznie😊

      Usuń
  28. Podziwiam Twój talent!!!! A krówki uwielbiam szczególnie te ręcznie robione minammmmmm:))Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fakt krówki są przepychota🌝Dziękuję i pozdrawiam serdecznie🌝

      Usuń
  29. Też miałam takie malutkie koniki na biegunach, również w postaci zabawek na choinkę. Jestem pod wrażenia kotka, którego namalowałaś na tyci-tyci sztaludze. I te detale. Jesteś prawdziwą mistrzynią pędzla!

    OdpowiedzUsuń