sobota, 10 grudnia 2022

Ozdoby własnej produkcji już czekaja na choinkę;)

         Za oknem biało , nie lubię zimy nawet kiedy jest taka jak z obrazka . Uwielbiam lato ale cóż "taki mamy klimat";) . Jak to choinka bez śniegu? - zdziwiła się moja sąsiadka kiedy zaczęłam marudzić , że po co ten śnieg ? 



Choinka bez śniegu jest ok ale bez ozdób to już troszkę nie bardzo:)

Kupiłam kilka nowych "bombek" i zrobiłam jeszcze kilka ozdób "własnej produkcji". Takie malutkie ręcznie malowane ozdoby są teraz modne, przynajmniej w moim domu:)



Jest kilka psów, królewna, Mikołaj, bałwanek, chłopiec w kapeluszu i oczywiście kot:))















        Skoro ozdoby są już gotowe czas pomyśleć o zakupach, prezentach i przygotowywaniu świątecznych potraw ale to za chwilkę.

Zwyczaj ozdabiania choinki bożonarodzeniowej przywędrował do nas z Niemiec. Ta ewangelicka tradycja znana była już w XVI wieku. Jako pierwsi od  Niemców przejęli ją Francuzi . Za sprawa królowej Wiktorii zwyczaj strojenia drzewka bożonarodzeniowego przyjął się w pozostałych krajach Europy i Ameryki. 




      Lubię święta bo choć na chwilkę ludzie starają się być milsi dla siebie, przynajmniej ci , których  znam. 

A śnieg? Trudno jakoś go przeżyję:))

54 komentarze:

  1. Przepiękne są Twoje ozdoby choinkowe. Każda z przywieszek zasługuje na uwagę.
    U mnie jeszcze nie ma śniegu ale dni są szare, pochmurne i panuje straszny ziąb.
    A co do świąt? Kto ich nie lubi? Ja je uwielbiam. Bożemu Narodzeniu nie można odmówić magicznej atmosfery, która udziela się niemal wszystkim celebrującym tę okazję.
    Lucynko, przesyłam moc uścisków i serdecznych pozdrowień:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za tyle miłych słów. Życzę miłego tygodnia😊

      Usuń
  2. Wspaniałe ozdoby, choinka na pewno będzie wyglądała pięknie! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Miło powiesić na choince swoje ozdoby.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W zeszłym roku obserwowałam krewnych i znajomych a w tym?.Narazie mam plan udekorować własną.choinkęale zobaczymy jak to będzie 😁🎄

      Usuń
  4. Dziękuję za bardzo ciekawą historię na choince, a Twoje ozdoby są bardzo ładne! Zawsze cieszę się z pierwszego śniegu. Nie lubię w nim jeździć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jazda samochodem po zaśnieżonych drogach to naprawdę kłopot. Dziękuję za miłe słowa. Udanego tygodnia😊🎄

      Usuń
  5. Wyjątkowe, takie ręcznie robione bombki są najpiękniejsze. ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajna będzie te Twoja choinka podziwiam Cię za malowanie tych drobiazgów. ja niestety choinkę mam małą a ozdób dużo, zawsze mi zostają bo nie ma już gdzie ich wieszać, dlatego w tym roku odpuszczam robienie czegokolwiek na choinkę.
    Pozdrawiam i czekam na zdjęcie gotowej choinki z tymi ozdobami !!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas też sporo ozdób ale część powędruje w "świat" a choinka będzie spora . Dziękuję za odwiedziny i pozdrawiam serdecznie 😊🎄😊

      Usuń
  7. Tus adornos se ven preciosos. Besos.

    OdpowiedzUsuń
  8. U mnie dopiero dzisiaj tak dosypało śniegu, że nie ruszymy się z domu do jutra. To uroki mieszkania pod lasem. Dobrze, że to niedziela, bo nie wiem jakbym dotarła do pracy.
    Ale za oknem cudnie. Nawet teraz widzę kilka sarenek grzebiących w tym ogromnym śniegu. Sypie nadal.
    Lucynko te malowane drewienka są przecudne. Wszystkie bardzo mi się podobają.
    Choinkę będziesz miała śliczną. Wstawisz jej zdjęcie, gdy już ustroisz?
    Uściski posyłam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie dziękuję. Pięknie jest to na pewno ale wiem z własnego doświadczenia, że dojechać do pracy zimą to naprawdę.czasami trudna sprawa. Miłego tygodnia życzę😊🎄

      Usuń
  9. Люцина, такие новогодние игрушки есть только у вас! Мне они очень нравятся.

    OdpowiedzUsuń
  10. So many beautiful Christmas ornaments, love them all. And the Christmas cat is wonderful. Great video, too. Happy Advent, hugs, Valerie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za miłe słowa. Udanego tygodnia😊

      Usuń
  11. La nieve tiene mucha belleza en las fotografías, sin embargo no tengo constancia en mis fotos, ya que en el lugar que vivo no suele nevar. Dentro de Andalucía tenemos Sierra Nevada, pero las bajas temperatura, no las suelo tolerar.
    Feliz domingo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tenemos nieve todos los inviernos. Me gusta la nieve solo en las fotografías, soy como los gatos me encanta el sol ;)) Que tengas una excelente semana :)

      Usuń
  12. Twoja choinka będzie niesamowicie oryginalna i piękna, z takimi własnoręcznie wykonanymi ozdobami. Takie prace mają niesamowity urok :)
    U mnie śniegu po kolana...
    Pozdrawiam najserdeczniej, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas śniegu nie wiele temperatura -3 st.C . ale ja i tak czekam, że zimno😉 Dziękuję i życzę udanego tygodnia😊

      Usuń
  13. U mnie śniegu po kolana a twoje ozdoby są bardzo pomysłowe, oryginalne i ekstra

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo i pozdrawiam serdecznie w zimny grudniowy wieczór 😊❄😊

      Usuń
  14. Już jestem ciekawa jak będzie wyglądała Twoja choinka ale zapowiada się świetnie. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, ze nasza kicia nie upatrzy sobie jakiejś ozfoby na czubku choinki😊Dziękuję i serdecznie pozfrawiam😊🎄

      Usuń
  15. I always associated Christmas with snow even though we don't have snow here. Beautiful decorative items for your Christmas tree.

    OdpowiedzUsuń
  16. Your ornaments are so beautiful!
    Hugs

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, że ozdoby się spodobały . Udanego tygodnia 😊

      Usuń
  17. Śliczne ozdoby, a piękne bo niepowtarzalne.
    Prawdę mówiąc śniegu teraz chyba ja też nie lubię, bo rower musi czekać w garażu.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Śnieg i rower trudno pogodzić 😊 Dziękuję i pozdrawiam serdecznie 😊🎄

      Usuń
  18. Choinka będzie wyjątkowa , bo zawisną na niej takie oryginalne cuda. Pozdrawiam serdecznie 🎄🎄🎄🎄🎄

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że się będą podobały.Dziękuję pozdrawiam serdecznie😊🎄

      Usuń
  19. Beautiful artwork for Christmas. Merry Christmas!

    OdpowiedzUsuń
  20. a ja uwielbiam białą zimę:): Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja to najlepiej lubię oglądać zime na fotografii, kocham ciepło. Miłego tygodnia😊

      Usuń
  21. Też jestem letnią duszą. Upały mi nie przeszkadzają i nie cierpię marznąć. Jednak najgorzej czuję się jesienią i zimą, kiedy nie ma śniegu. To wprawia mnie w depresyjny nastrój, a biały puch jednak trochę podnosi na duchu. Chyba wewnętrzne dziecko wtedy we mnie ożywa :).
    Piękne ozdoby, wiadomo te wykonane własnoręcznie, najlepiej prezentują się na choince :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Śnieg za oknem mi też przypomina dzieciństwo ale i tak zimy nie znoszę😉 Bardzo dziękuję i pozdrawiam serdecznie😊

      Usuń
  22. Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Dobrych i radosnych świąt.Bożego Narodzenia 😊🎄🎄🎄

      Usuń
  23. Droga Lucynko!
    Wszelkiego dobra dla Ciebie i Twoich Bliskich, w szczególności zdrowia, pogody ducha, radości i Bożej obecności - nie tylko na ten cudowny świąteczny czas, ale i na cały przyszły 2023 rok.
    Z czułym pozdrowieniem - Łucja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i życzę wszystkiego co najlepsze 🎄🎄🎄😊

      Usuń
  24. Buon Natale a te e a tutti coloro che porti nel cuore.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Radosnego Bożego Narodzenia😊🎄🎁🎄🎁

      Usuń
  25. Bardzo ciekawy pomysł na ozdoby! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi , już zdobią choinkę. Dobrego tygodnia , ostatniego w 2022 roku😊🎄😊🎄

      Usuń
  26. Ja bardzo lubię taka zimę jak była ostatnio. Biało, mróz, skrzypienie pod butami. To jest to. Postarałaś się. Ozdóbki wyszły naprawdę urocze.

    Dużo ciepła i uśmiechu Lucynko.

    Kasinyswiat

    OdpowiedzUsuń