środa, 7 czerwca 2023

Głuptak sympatyczny ptak:)

        Nic tak nie poprawia humoru jak widok sympatycznego ptaka. Niektóre ptaki gdy się na nie spojrzy wywołują uśmiech na twarzy , głuptak niebieskonogi niewątpliwie do takich należy.



         Jak podaje Wikipedia Głuptak niebieskonogi to: „gap niebieskonogi (Sula nebouxii) – gatunek dużego ptaka morskiego z rodziny głuptaków (Sulidae), zamieszkujący zachodnie wybrzeże i przybrzeżne wyspy Meksyku, Ameryki Centralnej i Południowej oraz wyspy Galapagos. Nie jest zagrożony.”

Co jeszcze o nim wiemy?

Samiec jest mniejszy od samicy długość ciała ptaka to około 76 do 84 cm , rozpiętość skrzydeł 152cm. waga od 1,3 do 1,8 kg. Ptak żyje około 18 lat .

Niebieskie nogi u samca głuptaka są jego atutem w zalotach , samiec popisuje się tańcząc przed samicą i prezentując swoje piękne niebieskie nogi ;)) Samiec nie tylko przynosi materiały potrzebne do budowy gniazda pomaga również w wysiadywaniu jaj.

Choć głuptaki niebieskonogie  gniazdują kolonijnie to zachowują  dystans pomiędzy poszczególnymi gniazdami .

Postanowiłam  namalować tego  ptaka na koszulce bo jest niezwykły i wart by o nim pisać i go nalować ;))

 






33 komentarze:

  1. Kolejne Twoje artystyczne wyzwanie zakończone sukcesem! 😉 Unikatowa koszulka nie ma co 😀 Zaskoczyły mnie, oczywiście tak pozytywnie, niektóre informacje dotyczące rodzinnej współpracy i zachowywania zdrowego dystansu (prywatności) w obrębie gniazda 😄

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem szczerze, że też spodobało mi się podejście do życia tego ptaka .;)) Bardzo dziękuję i życzę udanego długiego weekendu:)

      Usuń
  2. This is fabulous, Luzyna, I must look for a male with blue feet who will help me in my household! Thanks for the fun information. hugs, Valerie

    OdpowiedzUsuń
  3. Te ha quedado muy bonito. Un beso.

    OdpowiedzUsuń
  4. Красивая птица! Я никогда не видела эту птицу.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten ptak nie żyje w naszym klimacie . Dziękuję i życzę udanego weekendu 😊

      Usuń
  5. Your shirts are always amazing, I love this one!
    Hugs

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękną aplikacje zrobiłaś, o tym ptaku nie słyszałam, dzięki za historię.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zabawny ale.batdzo mądry ptak. Dziękuję.i życzę udanego weekendu😊

      Usuń
  7. Lucynko!
    Koszulka i guptak prześliczne. Bardzo dziękuję za ciekawe informacje o tym ptaku.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale numer. Miało być - głuptak.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
    2. Bardzo dziękuję za odwiedziny. Miłego tygodnia życzę😊🐦😊

      Usuń
  8. wow, Twój głuptak jest świetny, taka koszulka musi wywołać uśmiech na każdej twarzy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że tak będzie:) Dziękuję i pozdrawiam serdecznie;)

      Usuń
  9. Koszulka bardzo ciekawa i oryginalna bo nigdy nie widziałam koszulki z tym ptakiem. Fajnie wyszedł Tobie ten głuptak. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi , że głuptak się spodobał. Serdeczności przesyłam😊🐦😊

      Usuń
  10. Bardzo fajny ptaszek, Lucynko i pomimo swojej nazwy wcale nie wydaje się taki głupi:)
    Serdeczności
    Małgosia X (Papierowy Jarmark)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pięknie odmalowałaś głuptaka koszulce. Stworzyłaś kolejną niebanalną koszulkę, niejeden obejrzy się za nią na ulicy. Wielkie brawa!
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło, że się głuptak spodobał 😊Pozdrawiam serdecznie 😊

      Usuń
  12. Zgadzam się, ptaki zawsze przynoszą mi radość i zawsze się uśmiecham. Pamiętam, jak kilka lat temu widziałem głuptaka niebieskonogiego w ośrodku ratowniczym. Leżał na wybiegu, dochodząc do siebie po kontuzji i patrzył na mnie, gdy przechodziłem obok. Nigdy nie zapomniałem pamięci. Dziękujemy za udostępnienie informacji o tym ciekawym ptaku. Grafika jest fantastyczna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Głuptak to fajny ptak. Miłego tygodnia:)

      Usuń
  13. I like this cute painting on the t-shirt. Have a wonderful week.

    OdpowiedzUsuń
  14. Swego czasu napisałam, że chcę zostać ptakiem głuptakiem, ponieważ "głuptaki to fajne ptaki" (zadanie polegało na napisaniu, kim chciałoby się być, gdyby się było... i jedną z propozycji tego "bycia" był właśnie ptak) :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo to fajny ptak pomocny i wywołuje uśmiech na twarzy 😊 Pozdrawiam goraco😊

      Usuń