sobota, 23 stycznia 2016

O torbach na zakupy, 23 stycznia dzień bez opakowań foliowych...



Wyczytałam w gazecie i sprawdziłam w internecie 23 stycznia to dzień bez opakowań foliowych.















Muszę się przyznać , że przez lata korzystałam najpierw z darmowych a później płatnych torb foliowych na zakupy potocznie nazywanych "reklamówkami". Pamiętam nawet czasy kiedy takie torby przywożone z drugiego "obszaru płatniczego" jak nazywano wówczas kraje na zachód od Odry kupowało się na bazarach a później nosiło z dumą w nich książki , zakupy albo chodziło z taką torbą na randki =)) .





Śmialiśmy się z naszych rodziców i dziadków ,że noszą zakupy w płóciennych torbach , często własnoręcznie uszytych. No i czas to im przyznał im racje bo foliowe torby zaśmiecają świat . Takie walające się torby foliowe to prawdziwa plaga .Torba foliowa rozkłada się około 400 lat , strach pomyśleć ile złego z tego wynika.. Wyczytałam, że żółwie morskie mylą je z meduzami,  połykają je, a następnie giną. 
 Starsi ludzie jeśli już używają foliowych toreb to nie wyrzucają ich po jednokrotnym użyciu. Kiedyś nawet opisałam taka zabawną sytuację w naszej lokalnej gazecie.


O ile z reklamówki z foli  można używać wielokrotnie i nie budzi to specjalnie niczyjej uwagi to nowa moda na "recykling " czyli chodzenie na zakupy do galerii handlowych z papierowymi torbami znanych marek budzi rozbawienie. Widuje czasami kobiety z papierowymi torbami znanych marek , torby te służą im za torby na zakupy. Jest to dość nie praktyczne bo papierowe opakowania niestety dość szybko się niszczą a po za tym wygląda to jakoś dziwnie=) Tym bardziej ,że podobno torby papierowe są bardziej szkodliwe niż foliówki. Czyli co ?  Czyli wracamy do materiałowych toreb taki jak nosili nasi dziadkowie ale czy muszą być nudne i nijakie...


Są gotowe płócienne torby mam i takie ale wole te ,że tak powiem hand made=)













Moja córka jest wielka zwolenniczka ekologicznych toreb , sama je ozdabia czasami i czasami sprzedaje za kilka złotych dorabiając do skromnego studenckiego budżetu.
https://www.facebook.com/stacja.koszulka/?fref=ts
Mam kilka takich toreb zdobionych przez moja latorośl najbardziej lubię ta z sowa przejechałyśmy razem pół świata=))
Pokaże wam kilka toreb ozdobionych przez Emilię takich ręcznie malowanych i takich ozdobionych technika dekupaż . 














2 komentarze: