wtorek, 15 listopada 2016

Kalendarz adwentowy...

Kalendarz adwentowy to jedyny w swoim rodzaju sposób na umilenie sobie czasu od pierwszego dnia adwentu czyli 1 grudnia do 24 grudnia Wigilii Bożego Narodzenia. Kalendarz Adwentowy to tradycja XIX -wieczna tradycja niemieckich luteranów. Przyjął się w Polsce no i w mojej rodzinie oczywiście.
Można kupić gotowy kalendarz adwentowy ale fajnie jest zrobić go według własnego projektu.
Może to być domek z tektury , kolorowe pudełeczka, woreczki słowem ile głów tyle pomysłów.
W tym roku postanowiłam wykorzystać do zrobienia nietypowego kalendarza adwentowego płócienną torbę na zakupy.









Na torbie farbami do tkanin namalowałam bałwanka w miedzianym kapeluszu w towarzystwie ptaków no i oczywiście rudego kocurka. Bez kota nie ma zabawy=).






Do brzegu torby przyszyłam 24 wąskie wstążeczki na jednym końcu wstążek poumieszczałam numerki od 1do 24 a na drugim przywiązałam słodycze . Te końce ze słodyczami umieściłam w torbie. Aby dodać jeszcze bardziej świątecznego charakteru gore torby ozdobiłam ozdobna wstążka , która związałam w kokardę.









Wykonanie takiego kalendarza wymaga dość dużo pracy i czasu ale efekt chyba wart jest odrobiny trudu.


Taki kalendarz a raczej torba z świątecznym akcentem może zdobić nasz dom w czasie świąt Bożego Narodzenia, można zapakować w nią prezent, można ja wykorzystać jako kalendarz adwentowy wielokrotnie .
Do początku adwentu jest jeszcze trochę czasu ale warto pomyśleć już teraz o kalendarzu adwentowym .

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz