środa, 19 lipca 2017

Kapcie z bratkami czyli jak uszlachetnić kapcioszki.


 Kapcie, kapcioszki, papucie, paputki tak pieszczotliwie nazywamy obuwie do chodzenia po domu.
Może kapcie nie są najbardziej eleganckim obuwiem ale iż to razy marzyłam by wreszcie po ciężkim dniu w pracy ubrać kapcie na nogi i usiąść z kubkiem herbaty w wygodnym fotelu.
Poszperałam w internecie i dowiedziałam się ,że przodkami kapci były znane już w XVII wieku płócienne lub filcowe buty na grubej podeszwie . Co prawda buty te nie spełniały tej samej roli co nasze współczesne kapcie ale były wykonane z podobnych materiałów co nasze kapcie. Tak naprawdę po domu nasi przodkowie chadzali w łapciach czyli obuwiu wykonanym z łyka lub słomy.
Najstarsze papcie pochodzące z XV wieku znaleziono we Włoszech, przypominały raczej skarpety podszyte skóra dla ochrony stóp. Kiedy kobiety wychodziły na zewnątrz nakładały na nie drewniane chodaki.
Od wieków damskie pantofle bez względu na to czy były noszone w domu czy na zewnątrz były bogato zdobione . 

Tak więc idąc za przykładem przodków postanowiłam ozdobić moje świeżo zakupione za niewielka sumę czyli za 3 złote 99 groszy by dodać im uroku.
Najpierw naszkicowałam kwiat bratka a następnie wycięłam płatki z cienkiego filcu . Pośrodku przyszyłam czarny koralik ,pisakiem do tkanin namalowałam czarne pręciki . Kwiatki przykleiłam do kapci klejem do tkanin .










4 komentarze:

  1. To bardzo ładny, efektowny sposób na udekorowanie kapci. Świetne kolory, dają sporo radości.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za wizytę , bratki zawsze poprawiają mi humor. Pozdrawiam=)

    OdpowiedzUsuń
  3. Skromne kapciuszki przeistoczyły się... Śliczne :))
    Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Milo ,że się podobają =) Pozdrawiam=)

    OdpowiedzUsuń