wtorek, 5 czerwca 2018

Koszulka z truskawkowym haftem.


W tym roku sezon truskawkowy rozpoczął się wyjątkowo wcześnie, bo i lato przyszło jakby odrobinkę wcześniej. 

Truskawki kojarzą mi się z wakacjami, słońcem i bardzo ciężką pracą przy zborze tych owoców.  Zbierało się truskawki bez względu na pogodę i w upalne i w deszczowe dni.  Dzieci zarabiały przy zbiorze truskawek na swoje wakacyjne przyjemności, na drobne wydatki czasami oddawały pieniądze rodzicom a czasami pracowały w zamian za owoce. Mamy gotowały z tych owoców drzemy, soki, które przechowywane w szczelnie zamkniętych słojach czekały w spiżarniach aż do zimy.  





Ja też wraz innymi dzieciakami pracowałam przy zbiorze truskawek pamiętam, że kupiłam sobie za zarobione pieniążki modne wówczas klapki „motylki” i plastikową lalkę .

 Tą lalkę mam do dziś przypomina mi czasy dzieciństwa a klapki ku mojej rozpatrzy ktoś mi zwyczajnie ukradł, gdy suszyły się na płocie przed domem. To była moja pierwsza lekcja życia =(















Truskawki to źródło witamin C, A, B1, B2, PP, wapnia, żelaza, magnezu, manganu. Są mało kaloryczne a pektyny w nich zawarte poprawiają perystaltykę jelit. Spożywanie truskawek przyspiesza spalanie tłuszczów, chroni przed anemią. Poleca się spożywanie truskawek przy schorzeniach wątroby, nerek, stanach gorączkowych, chorobach reumatycznych.
Maseczka z owoców truskawek to świetny kosmetyk zapobiega starzeniu się skóry  Słowem jedzmy pachnące piękne truskawki.



Skoro to takie cudowne owoce koniecznie trzeba je wyhaftować namalować słowem uwiecznić na koszulce. Ja truskawki wyhaftowałam. 









2 komentarze: