czwartek, 17 stycznia 2019

Ręcznikowe okazje …



Dawno temu jeszcze w ubiegłym wieku, gdy w sklepach było niewiele a ludzie zarabiali miliony kupowało się  jak to się mawiało wszystko, co „rzucili do sklepu”. 

Pewna zapobiegliwa kobieta a może to był zapobiegliwy mężczyzna w każdym razie ktoś, kto miał akurat fart kupił belę ręczników. Tak, tak można było wtedy kupić i ściereczki do naczyń i ręczniki na metry. Później się je w domu rozcinało, obrębiało brzegi i dawało w prezencie albo chowało na później do szafy.;))  Po latach ktoś robił porządki w szafie znalazł zwinięte ręczniki a potem te ręczniki trafiły w stanie nienaruszonym do second handu a ja kupiłam je i …

W domu policzyłam i okazało się, że jest ich 10 a ja dałam za całość 10 złotych, czyli jeden kosztował mnie 1 zł. I odrobinkę pracy.

Zaczęłam od wyprania całości bez rozcinania. Po wyschnięciu rozdzieliłam je, brzegi obszyłam białą nitką a na dwóch wyszyłam niebieską monogramy „E” i „M”.








„Monogram to litera (z gr. monos, pojedynczy oraz gramma, znak, litera) – litera lub kilka liter powiązanych kompozycyjnie, stosowanych jako podpis lub znak własności (wyszywanych na pościeli i ubraniach, nanoszonych na sprzętach, drukowanych). Literami monogramu są inicjały osoby lub nazwy firmy.” 
Źródło Wikipedia.

Ręczniki z monogramem były w latach młodości mojej babci elementem posagu prawie każdej panny młodej.















Jeśli nie umiecie haftować albo zwyczajnie brak Wam czasu wystarczy przyszyć wieszaczek z ładnej tasiemki i też będzie fajnie ;)

A dziś dostałam taki podarunek od męża 

takiego wyboru kolorowych nitek do haftu dawno nie miałam;)



8 komentarzy:

  1. Super nabytek i wspaniały prezent od męża, hafty też bardzo piękne i wyjątkowe.:) Pozdrawiam Lucynko.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też byłam dumna ze zdobyczy i zadowolona z zakupu;) Dziękuję za mile słowa i pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  2. Lovely monograms, Lucyna. I really like them. Kisses, my friend.

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękny monogram. :) Ja mam taki zachomikowany komplet babcinej pościeli z monogramem, zdobiony koronkami. Serdecznie pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nasze babcie dostawały w posagu pościel, ręczniki , bieliznę a na nich wyszywano monogramy teraz to rodzinne pamiątki . Pozdrawiam cieplutko:)

      Usuń
  4. Cudne monogramy !!! Ale trafiła Ci się okazja ręcznikowa ?! Do pozazdroszczenia ! A prezent od męża - super !!! Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję bardzo , ręczniki powędrowały do mojej córki jak wiadomo w "młodym gospodarstwie" wszystko się przyda ;) . Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń