sobota, 27 kwietnia 2019

Wiosna , wiosna nareszcie w moim zielonym mieście… (fotografie)


Miałam poczekać z publikacją tych fotografii kilka dni ,żeby nie zanudzać Was  moimi postami ale cierpliwość najwidoczniej nie jest moją silną stroną.

Może zacznę od tego ,że wybrałam się z moim osobistym małżonkiem na tak zwany spacer fotograficzny. Dlaczego tak zwany ? bo zazwyczaj wracamy z takich wypraw delikatnie mówiąc  poróżnieni. 
Mój małżonek ze względu na wykonywany przez lata zawód odrobinkę inaczej patrzy na fotografie  jego zdaniem na fotografii należy uwiecznić wszystko w taki sposób by było wiadomo gdzie wykonano fotografie, co się wydarzyło , jakie pozostawiono ślady słowem fotografia ma być dokumentacją.   No cóż może to i prawidłowy tok myślenia ale ja wolę inny rodzaj fotografii .
Tyle w temacie romantycznych spacerów z uparciuchem;))

W naszym mieście wiosnę widać na każdym kroku  wszystko kwitnie i wydaje się ,że jest jakoś piękniej, radośniej i przyjaźniej.


Ściany niedużego transformatora  ozdobiono barwami klubu żużlowego Falubaz (Speedway), napisem „ Na Podgórnej urodzeni, Falubazem naznaczeni” i buzią małego chłopca. 

Tuż obok trwa budowa  wysokospecjalistycznego szpitala dla dzieci Centrum Zdrowia Matki i Dziecka . Będzie to pierwszy obiekt o takiej randze i specjalizacji  w regionie lubuskim. Całkowity koszt inwestycji to 112 mln złotych.  Pierwsi pacjenci odwiedzą szpital jeśli nic nie stanie na przeszkodzie już w 2021 roku.



Wydaje się ,że chłopczyk z transformatora zagląda na ulicę bo nudno mu na opustoszałym w sobotnie popołudnie placu budowy.






Kilka kroków dalej ktoś zostawił kapelusz na drzewie przy drodze albo zwyczajnie zgubił a ktoś inny powiesił ów kapelusiki na gałęzi.

















Czas już na zmianę dekoracji więc maszyna do szycia i żelazko to super reklama dla firmy zajmującej się dekoracjami.






Na ścianie przy schodach prowadzących do małej pizzerii jakiś zakochany napisał ,że „Nienawiść nigdy nie ma racji. A miłość nigdy się nie myli.” Czyż jest bardziej trafna diagnoza?
















Ptaki  nie muszą już korzystać z eleganckiej stołówki ale kto wie jeśli serwują im w niej jakieś pyszności to zapewne zaglądają tu czasami:)
















Nawet straszny osobnik z muralu rozmarzył się na widok zielonych gałązek. 


Budynek szkoły zazielenił się calutki  nie widać tablicy z nazwą placówki. Ale ja wiem ,że w tym technikum wiele lat temu maturę zdawał mój ojciec (w technikum mechanicznym dla pracujących).


Wiosna zapewne przyjechała traktorem bo inaczej kto wpadłby na pomysł by go zaparkować  prawie w centrum miasta.


Słowem wiosna, wiosna , wiosna nareszcie…













30 komentarzy:

  1. Wspaniały spacer fotograficzny! Zauważasz takie rzeczy, obok których często przechodzi się obok i nie zwraca uwagi. Super!:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami tak się zdarza,że mijamy coś codziennie i zauważamy dopiero gdy ktoś nam zwróci na to uwagę albo przeczytamy o tym w prasie, internecie . Tak to już jest :) Pozdrawiam:)

      Usuń
  2. Lucynko piękne to Twoje miasto bo pięknie ujmujesz je w opisie i dokumentacji :) Zawsze ciekawe zdjęcia wrzucisz. A budynek szkoły jest niesamowity i zjawiskowy w tej zieleni!! Niczym wyjęty ze starej baśni!! Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  3. To prawda ten budynek to jedna z najstarszych szkół w mieście wiosną jest zielony a na jesień liście przybierają barwę bordowo czerwona i tez jest piękny. Pozdrawiam ciepluchno:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Odpowiedzi
    1. Dziękuję pogoda tez była u nas dziś wspaniała. Uściski:)

      Usuń
  5. Najpiękniejszy ten budynek szkoły:)
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mieści się tu Zespołu Szkół Elektronicznych i Samochodowych , na frontowej ścianie umieszczono herb miasta . Ten budynek to stara część szkoły dobudowano jeszcze nowa znacznie większą. Pozdrawiam:)

      Usuń
  6. Fajny spacer po swoim mieście nam zafundowałaś Lucynko. Szkoła świetnie się prezentuje. Fajne murale - zawsze z zainteresowaniem je oglądam. Cudna przyroda na zdjęciach.
    Uściski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się ,że spacer się spodoba . Murale są rzeczywiście ciekawe miałam nawet kiedyś okazje obserwować pracę artystów i widziałam ja brzydki transformator zamieniał się w galerie sztuki pod chmurka;)

      Usuń
  7. Hola, querida amiga.
    Un post precioso.
    Gracias por compartir.
    Un abrazo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przesyłam serdeczne pozdrowienia.
      Muchas gracias por tu visita. :)

      Usuń
  8. Wiosna i jesien to moje ulubione pory roku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiosnę lubię jesień to dla mnie czas zadumy nad przemijaniem. Pozdrawiam :)

      Usuń
  9. w te deszczowe dni ogladanie takich zdjęc to sama przyjemność :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas niestety sucho choć w nocy by mogło ciut popadać. Tak to już u nas jest jak leje to bez przerwy a ja suszy to też bez przerwy;))

      Usuń
  10. Masz tak jak ja:)idę na spacer zawsze z aparatem:))ale nie zawsze zdążę go tak szybko wyjąć jak coś zobaczę:)np pięknego kosa na migdałku,albo jest u nas w mieście pod zamkiem taka fontanna -rzeźba małego diabełka gdzie woda leje się z jego siusiaczka.Jadę kiedyś autobusem a przy fontannie stoi pielęgniarka w czepku na głowie i nabiera do butelki wody z rzeźby:)moje skojarzenie to "zbiórka moczu"ale niestety nie zdążyłam zrobić zdjęcia:)))))szkoda mi takich sytuacji:))Mój M już się przyzwyczaił,a nawet sam zaczął robić zdjęcia:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda najlepsze kadry trafiają się zazwyczaj kiedy brak jest sprzętu by je uwiecznić;)) Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  11. Wiosna jest piękna, bo wszystko kwitnie ! Rośliny puszczają soki, a i ludzie mają więcej sił i energii ! Ciekawe te murale. Najbardziej jednak spodobał mi się budynek szkoły porośnięty bluszczem. Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda ten budynek przyciąga wzrok jest jak uczniowie tej szkoły ciekawy i radosny:) Pozdrawiam :)

      Usuń
  12. Z prawdziwą przyjemnością obejrzałam Twoją wiosenną fotorelację :D Budynek szkoły przecudny <3
    Pozdrawiam ciepło, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To szkoła kształcąca między innymi mechaników, informatyków dawniej zdominowana była przez chłopaków dziś uczy się tam wiele dziewcząt. Co roku maszerują w korowodzie winobraniowym. Pozdrawiam:)

      Usuń
  13. Fotografia-dokumentacja też ma swoje miejsce bytu, ale zależy co się chce pokazać. Dla mnie fotografia to przede wszystkim sztuka i pokazanie tego co i jak JA widzę. Taki przekaz wizualny. A np. z podróży często przywożę "dokumenty", by przy okazji ktoś kto do mnie zajrzy, wiedział gdzie to było i jak się tam dostać.
    Twoje zdjęcia to jest ta druga kategoria, bardziej zmysłowa. I są to bardzo ładne zdjęcia.
    Uprzejmie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też kiedy jestem gdzieś nowym miejscu "dokumentuję ' świat by po powrocie przeżyć to jeszcze raz. Kocham zatrzymywać czas na fotografiach. Pozdrawiam :)

      Usuń
  14. budynek szkoły cudo! fajna fotorelacja! :) takie wpisy super się czyta i ogląda! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Dziękuję takie komentarze zachęcają do dalszego fotografowania i pisania:) Pozdrawiam ciepluchno w zimny majowy dzień:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Lucynko, podziwiam Twoje zdjęcia. Pokazujesz na nich wiele piękna z Twojego miasta.
    Mam wrażenie, że u mnie wiosna spóźniła się co najmniej o dwa tygodnia.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas było prawie lato ale niestety majówka zimna;( Dziękuję za miły komentarz i pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń