niedziela, 29 września 2019

Koszulka z kawią domową czyli z świnką morską;)


Kiedy moja córka powiedziała mi, że ma zamiar sprowadzić do swojego domu świnkę morska powiem szczerze byłam delikatnie mówiąc odrobinkę zdziwiona.
Choć w końcu jej dom jej zwierzak ;)


Nigdy nie miałam w domu takiego zwierzaka.  Dawno temu musiałam na krótko zaopiekować się świnką morską  jej właściciel dość nieodpowiedzialnie pozostawił klatkę z świnką morską w samochodzie i trzeba było najzwyczajniej w świecie pomóc biednemu zwierzakowi.
To było dawno i nawet o tym zapomniałam .

Córka przekonywała mnie, że to fajne zwierzątko  więc poczytałam i  dowiedziałam się ,że:

Kawia domowa (Cavia porcellus), potocznie świnka morska jest  gryzoniem z rodziny kawiowatych (Caviidae). Została udomowiona  w czasach prekolumbijskich . Udomowili ją Inddianie z Południowej Ameryki  , jej mięso było przysmakiem .  Do Europy trafiła  w XVI wieku i hodowana  była hodowana hobbystycznie  . Od XIX wieku zaczęła być używana jako zwierzę laboratoryjne.
Kawia domowa jest zwierzęciem roślinożernym.


Od pewnego czasu można zaadoptować laboratoryjne  świnki morskie i inne zwierzęta  dać im szansę na godne życie i w swoisty sposób spłacić dług jaki mamy w stosunku do tych zwierzaków. 
Tak więc zamiast kupować zwierzaki  w sklepie lepiej zaadoptować te ze schroniska lub te z laboratorium.    Informację  o warunkach takiej adopcji można znaleźć w Internecie wystarczy wpisać "adopcja zwierząt laboratoryjnych" .

W ramach oswajania się z tematem wymalowałam świnkę morska na koszulce  może z czasem się przekonam do tych zwierzaków






 na razie wole koty. ;))








86 komentarzy:

  1. Kiedyś miałam świnkę morską ale wole zwierzęta nie w klatkach czyli psy ,koty

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczna ta Twoja świnka. Ładnie malujesz.
    U mnie w rodzinie są koty, psy i świnki. Świnka jest pieszczona na równi z tymi innymi zwierzątkami. Żyją w symbiozie:)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja córka jest zachwycona tymi małymi zwierzakami:) Pewnie i ja je polubię:)

      Usuń
  3. This is absolutely gorgeous! Love the cat, too. Hugs, Valerie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. This is absolutely gorgeous! Love the cat, too. Hugs, Valerie

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Powoli zaczynam się oswajać z myślą,że będzie mnie odwiedzać;))

      Usuń
  5. Kiedy syn mój był mały to miał świnkę morską. Kiedyś uciekła jak sprzątana była klatka . Niełatwo było ją znaleźć. Ta na koszulce na pewno nie ucieknie , pięknie wyszła. Udanego tygodnia 🍄🌿🍁

    OdpowiedzUsuń
  6. He looks great with a nice smile! Love the t-shirt.

    OdpowiedzUsuń
  7. Muito bonita a pintura e tenho uma gata igual à da fotografia, aproveito para desejar uma boa semana.

    Andarilhar
    Dedais de Francisco e Idalisa
    O prazer dos livros

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. Muito obrigado pela sua visita. Eu amo gatos Tenha um bom dia :)

      Usuń
  8. Pieknie malujesz na tych koszulkach Lucynko, podziwiam. Mój Mąż miał kiedys świnkę morską, w dzieciństwie. Ja od małego jestem wierna pieskom :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie miałam żadnego gryzonia też wolem koty i psy;) Dziękuję za mile słowa i pozdrawiam:)

      Usuń
  9. Miałam kiedyś świnki morskie, kochane są to zwierzątka. Biję brawo za to, że piszesz o adopcji, jesteś cudowna! Koszulka superowa, świnka morska wygląda tak radośnie, a kolor koszulki jeszcze tę radość podkreśla. :) Pozdrawiam bardzo, bardzo serdecznie. Chcę jeszcze dodać, że zdjęcie kotka jest prześliczne, genialne ujęcie. :) <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za tyle miłych słów . Szczerze to nie znam się na świnkach morskich ale jeśli można uratować życie zwierzaka to należy to zrobić:) Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  10. Lucynko, kolejna śliczna i oryginalna koszulka, bo nikt takiej nie ma:) Świnka jak żywa.
    Mieszkałam w dzieciństwie ze świnką, zwierzakiem mojego brata. Pamiętam, że to był niesamowity pieszczoch. Brat o nią dbał, więc nie pamiętam, czy to dużo obowiązków, czy nie. Ja tylko korzystałam z głaskania i przytulania świnki. To było bardzo przyjemne.
    :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem też czy świnka wymaga więcej opieki niż inne gryzonie. Znam się jedynie na kotach i to tez "wychodzących " o kanapowych kiciach wiem niewiele:)

      Usuń
  11. Adorable !!!!!
    Bonne semaine !
    Anna

    OdpowiedzUsuń
  12. Lucynko świnek morskich to miałam dużo w swoim życiu i uwielbiam je!!! Niestety uczulają mocno więc teraz, od tygodnia, nasz dom zamieszkał mały, słodki chomik :)). Nie wiedziałam, że można adoptować zwierzaki laboratoryjne. Biedne stworzonka :(. Twoja wymalowana świnka jest śliczna i jaki pyszczek ma słodki :) Buziaki kochana!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Justynko to będzie wymarzona świnka mojej córki i będzie mieszkać u niej do mnie może przyjedzie w gości;)) Chomiki to male urwisy tez znam je bardziej z widzenia ale wiem ,że kochają coś "przegryźć" bez pozwolenia;) Pozdrawiam:)

      Usuń
  13. Świnki morskie są fajne, jedynie szkoda że tak krótko żyją :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że jeśli to będzie świnka z"adopcji" to pocieszeniem jest to, że mogła przynajmniej pożyć w godnych warunkach.

      Usuń
  14. Very nice guinea pigs you've painted! I especially liked the t shirt! So cute pussy cat! :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jak cudowna koszulka- faktycznie jak jest możliwość dobrze jest taką świnkę zaadoptować :-)
    To są takie urocze zwierzaczki :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też uważam, że to dobry pomysł z adopcją zwierzaków.Po co kupować kiedy można lepsze życie podarować.;)

      Usuń
  16. Wspaniale malujesz. Świnki morskiej nigdy nie miałam, zawsze był pies, a w dzieciństwie kot. Obecnie mam żółwia i psa.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję miło mi. Miałam jedynie koty a żółw to dopiero wyzwanie. Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  17. El dibujo ha quedado muy simpático en la camiseta. Cualquiera que se la ponga la va a llevar con orgullo.

    Besos

    OdpowiedzUsuń
  18. kapitalna koszulka i bardzo oryginalny sposób na 'oswojenie tematu' nowego domownika :) miałam świnkę morską, jako dziecko i bardzo ją lubiłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt jakoś trudno mi było oswoić się z myślą o tej śwince;)) dziękuję i pozdrawiam:)

      Usuń
  19. Twoje zdjęcia są wspaniałe! Kitty zaglądająca dookoła drzewa jest urocza, a grafika na jasnożółtej koszuli pokazuje wiele talentu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję miło czyta się takie komentarze. Dobrego dnia życzę:)

      Usuń
  20. Ślicznie malujesz Lucynko te swoje koszulki, wszystkie zwierzaczki na nich uwiecznione są urocze :D
    Pozdrawiam serdecznie, Agness <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje bardzo i cieszy mnie to ,że koszulki się Ci podobają. Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  21. Hola Lucyna
    Una bonita acción cuidar de este animalito indefenso, también me gusta tu pintura de camisetas!

    Besos

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Estoy satisfecho con tu visita y el hecho de que te guste la camiseta. También apoyo esta campaña de adopción de animales. Que tengas una buena semana :)

      Usuń
  22. Koszulka wprost urocza, ą świnka wygląda jak żywa :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Świetnie wygląda świnka na koszulce. Mieliśmy kiedyś tego małego zwierzaka, lubiliśmy go bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie miałam takiego zwierza ale miałam czarnego kota :) Pozdrawiam:)

      Usuń
  24. Miałam świnkę morską. Dożyła swojego sędziwego wieku 12 lat. Na początku nazywała się Puszek ale potem wszyscy członkowie rodziny stwierdzili, że wygląda jak Elvis :) Kupiłam ją, a właściwie mama mi kupiła. Nie miałyśmy pojęcia, ze takie zwierzątko można adoptować :) Teraz mam kotka i boję się, ze jakbym miała świnkę to by ją zamęczył. Nadal jednak pałam sympatią do tych stworzonek.
    Koszulka jest świetna, zabawna i milusia :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi milo,żw koszulka się spodobłla. Kot i gryzoń to chyba rzeczywiście ryzykowne towarzystwo;). Pozdrawiam:)

      Usuń
  25. Qué bien pintas!!!
    Un dibujo muy bonito.

    Besos 😘😘😘

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja mam w domu dwie szynszyle dziewczynki. O ile przy poprzednim psiaku mogły swobodnie biegać po domu tak niestety przy moim obecnym psie nie mają takiej możliwości. Traktuje je jak pluszowe piłki. Świnki morskiej nigdy nie miałam, ale i te gryzonie są bardzo sympatyczne. Piękną koszulkę nam zaprezentowałaś :) Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami tak bywa psina pewnie nie bardzo wie czemu zabrania mu się zabawy choć dla szynszyli nie jest to zabawne. Dziękuję , miło mi ,że koszulka się podoba. Pozdrawiam i życzę miłego weekendu:)

      Usuń
  27. Ślicznie wymalowana świnka :))). Mieliśmy kiedyś w domu świnkę morską, ale synek miał wtedy niecałe trzy latka i nie za bardzo "dogadywał się" z tym zwierzakiem. Świnka powędrowała do innego domu, a u nas już na zawsze zamieszkały koty i psy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie miałam świnki morskiej ani psa za to koty i owszem . Kot potrafi wyznaczyć granicę swojej prywatności;))

      Usuń
  28. ale piękny malunek na koszulce :) gratulacje talentu! świnki morskie są urocze, jak każde zwierzątko, tylko trzeba o nie bardzo dbać, zresztą jak o każde zwierzątko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) To prawda każde zwierzątko potrzebuje opieki i miłości człowieka.

      Usuń
  29. Malunek na koszulce piękny :) Kuzyn miał świnkę morską, ale jakoś się w niej nie zakochałam :)
    Może wspólna obserwacja?:)

    OdpowiedzUsuń
  30. Hola Lucyna, preciosa tu entrada, es realmente interesante. Besos.

    OdpowiedzUsuń
  31. Lucynko wielokrotnie pisałam, że malujesz przepięknie. Świnka jest cudowna.
    Moja siedmioletnia bratanica ma żywą świnkę i do tych stworzeń nigdy się nie przekonam.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepsza wiadomość jest taka, że zwierzak zamieszka u córki a ja będę go widywać "gościnnie";)) Dzięki za miłe słowa, pozdrawiam:)

      Usuń
  32. Świnka na Koszulce Świetna, a też mam dwa kotki:)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  33. Świetną świnkę zmalowałaś! Ale ja też wolę koty:))
    Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  34. Pięknie malujesz, świnki morskie mają takie kochane oczka:)
    Też wolę koty, a jeszcze bardziej psy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Koty jak dla mnie są numerem jeden;) Pozdrawiam:)

      Usuń
  35. Ależ Ty masz talent, cudna koszulka!!! Też popieram adopcję zwierzaków, fantastyczny pomysł ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem za adopcją szkoda by zwierzaki usypiano lub by musiały żyć w schroniskach. Dziękuję za miły komentarz i pozdrawiam :)

      Usuń
  36. Ta na koszulce jest niesamowita. Ale ja też wolę koty.

    OdpowiedzUsuń
  37. You have a wonderful blog! The topics you write about are very close to me. Thank you for sharing your thoughts!

    I follow you through GFC! If you want, go to my blog :)

    MY NEW POST: EVERY SECOND IS AN OPPORTUNITY♥

    OdpowiedzUsuń