środa, 4 września 2019

Koszulka z kosem Marcelkiem;)



Dlaczego namalowałam kosa na koszulce i czemu nazywa się Marcelek?


Było to chyba w czerwcu albo lipcu nie pamiętam zadzwoniła do mnie moja córka  i opowiedziała historie kosa , który zagubił się w budynku akademika w którym mieszkała.  Biedny ptak przestraszony odbija się od zamkniętych okien w końcu zmęczony usiadł na schodach.  Córka i jej chłopak zabrali zmęczonego, wystraszonego ptaka i wypuścili na wolność. 
fot. Emilia Drozłowska

Ptak nadal mieszka niedaleko i ma się znakomicie. Po czym go poznają ? Nie bardzo wiem podobno brak mu dwóch piórek w ogonku .

fot. Emilia Drozłowska

Śpiew kosa nazywany „fletowymi gwizdami” podobno ma  nam pomagać w przypomnieniu sobie o mocy jaką mamy w sobie , pomaga przywrócić naszą wewnętrzną równowagę i wyzwala chęć do działania.
Kos to nieduży ptak długość jego ciała to około 24 do 27 cm.  Rozpiętość skrzydeł wynosi 34-4 cm.
Samce są czarno ubarwione , mają pomarańczową obwódką wokół oka i pomarańczowy dziób , którego koniec  na jesień  przybiera czarna barwę.


Samiczka jest ciut inaczej ubarwiona .

Kosy zamieszkują w lasach ale  często można je spotkać w parkach miejskich czy na skwerach a nawet w centrach dużych miast.
Kosy są wszystkożerne chętnie zjadają owady, ślimaki, pędraki , owoce  jarzębiny, głogu, cisu, nie pogardzą truskawkami ,śliwkami itp.


Tak więc poznajcie Marcelka kosa ze Szczecina ;))










52 komentarze:

  1. LOVE your beautiful blackbird, in real-life and on the beautiful shirt. I have a blackbird which visits me every day, and I always have his photo on my blog header. Hugs, Valerie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. Poznaj wymowę
      This is a beautiful bird. My daughter is delighted with this bird. Have a nice week :)

      Usuń
  2. A cute black bird on the T-shirt! Marcelek, it's a beautiful name with a sweet story :)

    OdpowiedzUsuń
  3. What a beautiful shirt!! You did a fabulous job drawing it!! Have a great day!! Big hugs :)

    Lisa
    A Mermaid's Crafts

    OdpowiedzUsuń
  4. piekny ten kos,lubie te ptaki a wiec kosa wizerunek na koszulce jest super.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Basiu za wizytę , tez lubię ptaki ja akurat uwielbiam kawki i wróbelki:)

      Usuń
  5. Ptaszek - ten prawdziwy i w naturze urocze:)
    Ps. a imię jakie ma super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marcelek jest podobno bardzo dzielnym ptaszkiem więc zasłużył na własny portret;))

      Usuń
  6. cudna historia:)))na mój balkon kiedyś przylatywał kos przed wieczorem i tak pięknie śpiewał:))siadałam na balkonie i słuchałam:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobno kos swoim śpiewem pomaga nam uwierzyć w siebie , też lubię jego śpiew :)

      Usuń
  7. Lindo o melro e gostei da pintura, aproveito para desejar a continuação de uma boa semana.

    Andarilhar
    Dedais de Francisco e Idalisa
    O prazer dos livros

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Estou feliz que você goste da minha pintura. Tenha um bom dia :)

      Usuń
  8. Kolejna piękna koszulka, piękny malunek, wspaniała historia. Ja jestem za zwierzętami, podziwiam córkę i jej chłopaka, uratowali istotkę, uratowali życie. Mama z Ciebie wspaniała. :) Wszystkich Was serdecznie pozdrawiam i życzę dużo dobra. :) <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miły komentarz i życzę wszystkiego dobrego:)

      Usuń
  9. Oba ptaszki cudne i ten prawdziwy i ten na koszulce :D
    Bardzo lubię ten Twój koszulkowy zwierzyniec <3
    Przesyłam serdeczności, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet nie wiedziałam ,że mnie tak wciągnie to malowanie koszule a chyba jeszcze bardziej poznawanie świata zwierzaków i ptaków. Pozdrawiam słonecznie:)

      Usuń
  10. Odpowiedzi
    1. Najważniejsze ,że Marcelek ma się dobrze;) Dziękuje za odwiedziny :)

      Usuń
  11. Lucynko piękna historia Marcelka, takie zakończenia lubię. Wspaniałe serce ma Twoja córcia :). Nie wiedziałam, że śpiew kosa ma takie właściwości, wow! Jednak warto żyć w zgodzie z przyrodą :)). Koszulka jak zawsze super wymalowana :). Buziaki posyłam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedy była mała dziewczynka to zanim doszłyśmy do przedszkola co chwila widziała a to przepięknego psiaka a to cudownego kicia . nawet robale były cudne;)) Zostało jej to do dziś:) Dzięki za mile słowa, przesyłam pozdrowienia:)

      Usuń
  12. Piękny ten kosik na koszulce! Ja miałem z nimi dziś różne przygody, jeden bardzo chętnie pozował do zdjęć, a drugi zaś uderzył w okno leśniczówki i niestety nie przeżył... Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda ale tak bywa. Miło mi, że koszulka się Ci spodobała.Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  13. Świetna historia. I ze szczęśliwym zakończeniem. :)
    A upamiętniająca ją koszulka piękna. Wspaniale go namalowałaś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Też mnie ucieszyło, że ptaszek wrócił na wolność cały i zdrowy:) Pozdrawiam:)

      Usuń

  14. Piękna historia! Twoja córka jest bardzo miła, a twój obraz to dobry sposób na zapamiętanie historii ... Uwielbiam to!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje tez sobie pomyślałam ,że kos Marcelek wart jest zapamiętania. Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  15. Beautiful black bird. You can draw so well, looks so real.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kos is a really beautiful bird. I am pleased that you visited me, best regards;)

      Usuń
  16. Uwielbiam kosy - śliczne ptaki i uwielbiam wrażliwych ludzi, żeby wszyscy mieli takie podejście jak Twoja córka i jej chłopak, to świat byłby lepszy.
    Piękny jest ten kos na koszulce, jestem pod wrażeniem Twojego talentu!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i cieszę się,że kos się podoba ;) Pozdrawiam:)

      Usuń
  17. Piękny ten kos, jak zwykle podziwiam dar do malowania!

    OdpowiedzUsuń
  18. Super koszulka! Kos jak żywy. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Have a wonderful weekend, Lucyna :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Piękna historia, a kos na koszulce jak żywy, super go namalowałaś!

    OdpowiedzUsuń
  21. Koszulka świetnie się prezentuje :D Masz talent ^^
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Milo mi bardzo ,że Marcelek się spodobał:) Pozdrawiam:)

      Usuń
  22. Lucynko!
    Przecudny malunek na bluzce. Kos, jest jak żywy.
    Lubię te ptaki. W tej chwili nie zauważam ich w ogrodzie ale gdy tylko przyjdzie jesień to bedą ich całe stada.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kos mieszka u mojego sąsiada ogrodnika i kiedy dopada go miłosne uniesienie pomiędzy początkiem marca a końcem lipca to wyśpiewuje swoje pieśni już przed świtem;) Przesylam sedeczności:)

      Usuń
  23. Pięknie zmalowałaś swojego Marcelka!!!
    U mojej córci w bloku na parterze, po zewnętrznej stronie balkonu w winogronie, wiosną zagnieździły się kosy. Obserwowaliśmy ich rozwój przez kilka tygodni. Później siadywały na sąsiednim drzewie i pięknie śpiewały. Och, ile mieliśmy radości z tych czterech ptaszorków:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fakt śpiewa pięknie no i jaki z niego elegant;) Pozdrawiam:)

      Usuń
  24. Nawet ptaki pchają się do modelingu. Ten to szczęściarz, że artysta go zauważył .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt modeling to teraz najbardziej intratne zajęcie;)) Dziękuję za odwiedziny i pozdrawiam:)

      Usuń