czwartek, 30 stycznia 2020

Kawa, kawka, kawusia, czyli torba z ptakiem zwanym kawką:)


Od kilku lat staram się nie korzystać z plastikowych toreb zwanych „reklamówkami”. Na zakupy chodzę z własną „eko „ torbą.  Obdarowuję moich bliskich takimi torbami, które ozdabiam ręcznie malowanymi wzorami.


Dziś postanowiłam, że na mojej nowej torbie wymaluję ptaka kawkę. Lubię kawki a szczególnie tą, która co rano przylatuje do mojego sąsiada i dość głośno upomina się o poczęstunek. 
Nawet udało mi (w 2015 roku) się napisać taki oto wierszyk o kawce:



Na poranną kawkę zaprosiłam zaprzyjaźnioną kawkę,
Niestety kawka, kawki nie pije,
Serduszko po kawce, kawce zbyt mocno bije.
Zaproponowałam kawce by ciasto zjadła ze mną na trawce,
Moje ciasto z owocami smakowało milej kawce.
Pogadałyśmy chwilkę, kawka na drogę wzięła okruszek,
Poczęstuje znajomego wróbla by i on miał pełen brzuszek:)

O kawce ptaku wiadomo, że: 
Kawka zwyczajna  (Corvus monedula)  , rodzina krukowatych to bliską kuzynką kawki srokatej



Długość ciała kawki zwyczajnej waha się od  31 do 35 cm.  

Kawki to bardzo towarzyskie ptaki . W stadach kawek panuje ścisła hierarchia.

Dotyczy ona wszystkich dziedzin życia ptaków.

 Łączą się w pary według ściśle określonych zasad czyli samiec i samica muszą zajmować tą samą pozycję w hierarchii.  Jeśli jakiś osobnik „awansuje” wybiera sobie nową partnerkę  o wyższej pozycji niż poprzednia.

Stado zapewnia opiekę młodym osobnikom kiedy ich rodzice zginą , młode dziedziczą pozycję w hierarchii po rodzicach.


Często obserwuję i fotografuję kawki zwyczajne bo choć Zielona Góra to miasto srok, kawek jest tu również mnóstwo .



Wracając do eko torby tym razem kupiłam tanią bo za jedyne 1 złotych w Centrum wyprzedażowym bawełnianą torbę  . Niestety jest dość kiepskiej jakości i malowało się na niej dość kiepsko więc lepiej zainwestować i kupić dobrą droższą torbę jak te na których malowałam koguty .

Namalowałam kawkę ptaka i ziarenka kawy bo w języku polski i ptak i kawa nazywana zdrobniale  to „kawka”.



 Napis „kawa , kawka”  wyglądać miał jak napisany rozlaną na stole kawą przy pomocy palca.  Czasami trudno się powstrzymać by tego nie zrobić, kiedy człowiek się rozmarzy przy porannej kawie;)









Tak, więc życzę smacznej kawy, miłych zakupów i spotkania z tym zabawnym ptakiem;)


64 komentarze:

  1. Люцина, я тоже люблю кофе. Мне очень понравился ваш рисунок. Галка получилась просто замечательной.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. Спасибо большое, что вам понравился мой рисунок. Хорошего дня :)

      Usuń
  2. Beautiful post! Wonderful art and coffee and jackdaws, love, love, love. We have mostly the piebald black and white jackdaws here, such fun to watch, and lots of crows, too. The crows even fish in the Rhine, too funny! Great painted bag. Have a fantastic day, hugs, Valerie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. It is said about my city that it is a city full of magpies, but I think there is more jackdaw . I like them because they are interesting and fun. Thank you. Have a nice day:)

      Usuń
  3. Świetna ta torba ręcznie malowana. Podziwiam bardzo Twój talent do malowania. U mnie z tym gorzej niż kiepsko.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, torba się przyda na zakupy bo ma długie "rączki". Ciekawe co powie moja znajoma kawka:)) Miłego dnia:)

      Usuń
  4. Kawki są przeurocze, gdy je widzę zawsze pojawia się u mnie mimowolny uśmiech;)
    Pięknie malujesz, śliczna kawka i super, że nie używasz "reklamówek":)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Lubię kawki bo są zabawne i na swój sposób pomysłowe. Pozdrawiam:)

      Usuń
  5. Prześliczna ta Twoja kawka :-) Też lubię te ptaki ale u mnie na osiedlu królują sroki i kawki nie uświadczysz :-)
    pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas też srok jest sporo i kawek nie brakuje. Mieszkam w okolicy gdzie wieżowce sąsiadują z starymi kamienicami a kawki podobno lubią mieszkać tam gdzie są drzewa i stare kamienice. Dziękuję i pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  6. Wiersz o kawce i kawce rewelacyjny. :) Ptaszek uroczo wygląda na obrazie.
    Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo poeta miło mi ,że wierszyk się spodobał. Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  7. Wonderful photos and imaginations!
    Great idea to use eco bag with the painting of beautiful bag.

    Have a lovely day!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. Thank you very much for your visit and nice comment. Have a nice evening:)

      Usuń
  8. Fantastyczna! U nas pełno kawek☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super jest je obserwować ostatnio widziałam jak jedna przechodziła przez ulicę oczywiście po pasach i na zielonym świetle razem ze mną;))

      Usuń
  9. Kawę lubię a kawki często obserwuję w ogrodzie:) Świetna i bardzo pomysłowa jest ta torba.
    Cieplutko pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo Tez lubię latem obserwować kawki przy kawce . Kocham nasz język za takie fajne pułapki jak kawka ;)) Miłego wieczoru:)

      Usuń
  10. Wierszyk dziś mnie u Ciebie urzekł najbardziej:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Też jestem miłośniczką "szmacianek" (tak nazywam bawełniane torby). Kawka wyszła rewelacyjnie. Fajna torba, świetnie wykorzystałaś grę słów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję . Tak przyzwyczaiłam się do "szmacianek", że mam je w każdej torebce na wypadek zakupów. Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  12. Piękna torba i oryginalny rysunek . Fajnie , że teraz coraz więcej osób korzysta z eko toreb . Ja też lubię obserwować kawki , choć u mnie teraz najwięcej jest wróbli . Udanego weekendu 💖💖💖💖💖💖💖💖

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wróble mieszkają w starej części mojej ulicy też je lubię. Fakt dobrze,że plastikowych toreb jest coraz mniej . Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  13. Kolejna świetna Twoja praca Lucynko, czekam juz na następne, co też będziemy podziwiać? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje bardzo mnie cieszą takie miłe słowa . Miłego dnia:)

      Usuń
  14. świetna ta kawka, ale kwiatuszki na filiżance piękne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo mi miło. filiżanka też moje "dzieło" . Pozdrawiam:)

      Usuń
  15. I always enjoy your artwork and think this is such a pretty bird. I have a lot of eco bags but none this pretty :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Fantastycznie ozdobiona torba, przy Twoich zdolnościach malarskich każda rzecz nabiera nowego, ślicznego wyglądu :)
    Filiżanka..marzenie, jest piękna!
    U mnie na ogródku w starych drzewach ptactwo wszelakie, ale najwięcej jest sroczek:))
    Pozdrawiam słonecznie !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazdroszczę ogrodu pełnego ptaków, choć u nas za oknem też na szczęście zielona przestrzeń z kwiatowym skwerem . Dziękuję za wizytę i życzę wszystkiego dobrego:)

      Usuń
  17. I love your painted bag. I try to do the same thing only my canvas bag isn't one I painted myself.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. Linen bags are our small contribution to nature protection. Have a nice weekend:)

      Usuń
  18. Beautiful painted Jackdaw makes the shopping bag special.

    OdpowiedzUsuń
  19. Piękna jest Twoja torba a kawka urocza. Jestem fanka Twoje malarstwa.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Odpowiedzi
    1. I jaka elegancka piórka w stonowanych kolorach , oko wyraziste ;))

      Usuń
  21. Torba świetna tylko ja mam dosyć kawek tych prawdziwych :-(. Od kilku lat gnieżdżą się u sąsiada pod dachem i jest ich coraz więcej. Brudzą i hałasują cały rok.Wiem może jestem okropna ale jak to mówią co za dużo to niezdrowo a u mnie kawek jest naprawdę dużo. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie z czasem się przeniosą w inne miejsce. U nas było mnóstwo srok teraz wyniosły się w inne miejsce i jakoś smutniej się zrobiło... Rozumiem ja też niektórych rzeczy nie lubię i wiem jak to jest. Miłego dnia życzę:)

      Usuń
  22. Te ha quedado muy bien. Un beso.

    OdpowiedzUsuń
  23. Cóż tu pisać...jak zwykle pięknie zmalowałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Świetny i bardzo oryginalny pomysł na torbę :D Super się prezentuje :D
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję , jestem zwolenniczką szmacianek bo służą długo i ograniczają ilość "reklamówek" w moim domu. Miłej niedzieli:)

      Usuń
  25. Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, cieszy mnie ,że torba się spodobała:)

      Usuń
  26. No teraz narobiłaś mi Lucynko smaku na kawkę, może już nie poranną, ale poobiednią :))). Świetna torba, a ten napis jest genialny!! I świetny wierszyk :)). Buziaki kochana!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O proszę poobiednia kawka z ciasteczkiem to super relaks;)) Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  27. Śliczna praca! Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  28. Pijąc kawkę czytam o kawce. Trafiłam idealnie na Twojego bloga :) Malunek po prostu przepiękny a i wierszyk słodki ^^ Miło, że podzieliłaś się z ptaszyną :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Torba jest niesamowicie oryginalna !!! Znów dostarczyłaś nam mnóstwo ciekawych informacji o ptakach. Kawka cudna i napis - bardzo udany !!!

    OdpowiedzUsuń
  30. Lucynko, kawka na torbie wygląda obłędnie, jakby żywo wyjęta z jednego z miejskich parków. Bardzo mi się podoba... Pozdrawiam cieplutko! :)

    OdpowiedzUsuń