czwartek, 23 stycznia 2020

Walentynkowe monidło :)




Jakiś czas temu kupiłam w nowo otwartym sklepie z akcesoriami do wystroju domu podobrazie, bo tak chyba się to fachowo nazywa  w kształcie serca.

Może nie jest to jakieś super profesjonalne podobrazie ale i cena przystępna no i ze mnie bardziej amator niż artysta;))

Jak je tylko przyniosłam do domu zaczęłam się zastanawiać co by na nim namalować . Może maki? Eee nie maki zimą . A może wiejską chatkę całą osypaną  śniegiem. Też nie, bo śniegu nie ma.

Przypomniałam sobie, że już niedługo Walentynki i, że jak Walentynki to zakochani a jak zakochani to najlepsze będzie monidło.

Co to takiego monidło?  To rodzaj portretu malowanego na podstawie zdjęcia .
Po raz pierwszy monidła zaczęto malować w XIX wieku to była tak alternatywa dla ręcznie malowanych portretów na które stać było tylko zamożnych obywateli. Monidla były tanie i dostępne dla wszystkich .



                Oba zamieszczone powyżej monidla sfotografowałam na targu staroci


Moi rodzice też mieli taki portret a nawet dwa jeden z okresu „narzeczeństwa” a drugi „ślubny”. Szczerze to na żadnym nie mogłam ich poznać.  
Monidła miały to do siebie, że choć malowane z fotografii były mocno wyretuszowane. Nie wiem, dlaczego zarzuca się im, że są synonimem kiczu wszak obecne fotografie celebrytów w kolorowych czasopismach i na stronach internetowych też mocno odbiegają od oryginału;))

Ale wracając do mojego monidła uznałam, że jeśli monidło pozwala na powiedzmy spore odstępstwo od oryginału to czemu nie namalować takiego na którym będą zamiast ludzi kot i chomik. Dlaczego akurat one?  Bo tak zwracają się do siebie osoby , którym postanowiłam namalować moje monidło.

Malowałam farbami akrylowymi a następnie utrwaliłam malunek werniksem do farb akrylowych, 







Boki obrazka okleiłam zieloną wstążką a do niej przykleiłam kwiatuszki zakupione w moim ukochanym „Centrum wyprzedaży”.




Zabawa przy monidle była super .



67 komentarzy:

  1. Your painted heart is totally enchanting, love it. I have a canvas heart, too, but haven't used it yet. Have a nice evening, hugs, Valerie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. Thank you very much for kind words. I wish you good fun painting :)

      Usuń
  2. Fajny pomysł a Twoje zdolności malarskie wielkie. Gratuluję super obarzek wyszedł.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się ,że spodobała się moja wersja monidła. Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  3. Pomysł z monidłem na walentynkowy prezent bardzo fajny:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepiękne, bardzo pomysłowe serce a kociaki przecudne.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To drugie to chomik tylko futerka maja w tych samych kolorach;) Tak to już jest jak się kocha to się do siebie upodabnia:) Pozdrawiam cieplutko:)

      Usuń
  5. Piękne serducho z okazji Walentynek . Wyszło wspaniale . Pozdrawiam cieplutko 💖💖💖

    OdpowiedzUsuń
  6. Hola !!!
    Muy hermoso tu trabajo, felicitaciones.
    saludos cordiales
    Abrazo.

    OdpowiedzUsuń
  7. Здравствуйте, Люцина! Прекрасная валентинка ко Дню Святого Валентина! Мне очень нравится!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. Я очень рада, что нравится "Валентин". Я желаю вам всего наилучшего :)

      Usuń
  8. Your painting is so beautiful!
    The heart is looking good with the flowers around!

    Have a good week!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale fajne i jak super dobrane pod osoby, mam tu na myśli kotka i chomika :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chomik i Kot a co dziwne mieli te ksywki zanim się poznali;)) Milego dnia:)

      Usuń
  10. Podoba mi się Teoje monidło, zwierzaczki wygladajà na nim słodko.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi:) Lubię monidła nie wiem czemu może dlatego,że przypominają mi dzieciństwo. Były prawie w każdym domu;) Pozdrawiam :)

      Usuń
  11. Odpowiedzi
    1. Bo to fajne zwierzaki , ważne by lubić świat i innych pomimo różnic ;)

      Usuń
  12. Widać ogrom zdolności malarskich- jaki cudowny pomysł na walentynkowy prezent od serca :-)

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję miałam pokazać dopiero w Walentynki ale kto by wytrzymał tyle czasu;))

      Usuń
  13. Świetna kocia praca. Podoba mi się. Pozdrawiam i dziękuje za odwiedziny u mnie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Muy bonito para regalar. Un beso.

    OdpowiedzUsuń
  15. Rewelacyjne to serduszkowe monidło :-) Idealne na Walentynki :-)
    pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Jak zwykle wyszło naprawdę pięknie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Zawsze fajnie jest rozejrzeć się po nowym sklepie i znaleźć skarby, takie jak to urocze pudełko w kształcie serca. Twój obraz jest piękny! Dziękujemy za wyjaśnienie, czym jest monidlo. Nigdy wcześniej o tym nie słyszałem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, opowirdziałam Ci o czymś nowym. Miłej soboty:)

      Usuń
  18. Piękny obrazek! Prawdziwy talent :)

    OdpowiedzUsuń
  19. o jaki piękny odręczny rysunek, brawo! cudownie wyszło :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Jak ja kocham do Ciebie Lucynko zaglądać :)))) Znów dowiedziałam się ciekawostki, bo kompletnie nie znałam monidła :)). Świetne jest to podobrazie, takiego kształtu jeszcze nie widziałam :). No i oczywiście malowidło super :)). Buziaki kochana i miłego weekendu :)
    1

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest nawet " Monidło polski czarno-biały film krótkometrażowy z 1969 roku, w reżyserii Antoniego Krauzego. Pierwowzorem scenariusza do filmu było opowiadania autorstwa Jana Himilsbacha pt. Monidło." Fajnie ,że Ci się moje podoba, tez nie widziałam przedtem takiego podobrazia . Pozdrawiam serdecznie bo jakby inaczej:)

      Usuń
  21. Te ha quedado muy bien el trabajo. El motivo es precioso.

    Besos

    OdpowiedzUsuń
  22. Beautiful! You are a good artist!

    OdpowiedzUsuń
  23. Przepiękne :).
    I przy okazji nauczyłam się czegoś nowego. Pozdrawiam serdecznie :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo ,że monidło sie spodobało. Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  24. Coś pięknego. Masz ogromny talent :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo fajny pomysł, kotki urocze! ;)

    OdpowiedzUsuń