czwartek, 16 stycznia 2020

Krawczyk zwyczajny niteczek pilnuje:)


Kupiłam pudełeczko a raczej drewniany przybornik na … No właśnie nie bardzo wiadomo, na co czy na biżuterię czy na akcesoria krawieckie.

Dwupoziomowe pudełeczko zrobiono z dość pospolitego drewna lipowego a wiec niezbyt trwałego, miękkiego i podatnego na zabrudzenia.

Zastanawiałam się, czym ozdobić ów przybornik oczywiście w grę wchodził albo ptak albo zwierzak. 
Wybrałam  ptaka a że w pudełku przechowywane będą przybory krawieckie to wybór padł na małego, choć niezwykłego ptaka ... na krawczyka zwyczajnego. 

No, bo jaki inny ptak może bardziej kojarzyć się z szyciem niż krawczyk zwyczajny?



Krawczyk zwyczajny (Orthotomus sutorius) to ptaka z rodziny  chwastówkowatych.

Występuje w Indiach, Chinach, Jawie, na Półwyspie Malajskim.

To nieduży ptak o długości ciała 13 cm. , długości ogona około 6 cm. masie ciała od 4 do 5 dkg.

 Krawczyk zwyczajny to ptak o rudawej główce, zielonkawych skrzydełkach i ogonku. Żywi się owadami  i nektarem.

Swoje gniazda buduje z liści, których brzegi przekłuwa dziobem a następnie  niczym krawiec  zszywa oba brzegi liścia pajęczyną i włóknami roślin.  Przypomina to sznurowanie buta:)

Do wymalowania ptaszka, liści i złotych obwódek użyłam farb akrylowych. Kiedy wyschły całość pokryłam werniksem do farb akrylowych.







By nadać pudełku odrobinkę połysku i zabezpieczyć je przed wilgocią użyłam specjalnego wosku do drewna. 


 Wewnątrz pudełko wykleiłam zielonym filcem.




Do środka włożyłam piękne nożyczki, kilka szpulek nici, igły, guziczki i parę agrafek .



Ten przybornik na akcesoria krawieckie podaruję mojej córce ciekawe czy się jej spodoba?:)




69 komentarzy:

  1. I love how you have made this wonderful sewing box with the beautiful tailor bird. I have never heard of those birds before, very clever what they can do! Have fun using your new box! Hugs, Valerie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. Thank you very much, I'm glad that you liked the bird. Have a nice day:)

      Usuń
  2. Świetny krawiecki przybornik! Taki niezbędnik dla każdej pani domu. Podziwiam Lucynko, Twoją wiedzę ornitologiczną i talent do malowania ptaków. Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi bardzo czytać takie słowa. Uczę się o ptakach dzięki temu ,że je maluję i odkrywam co raz to nowe ptaszki:) Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  3. Twoje ptaszki są śliczne i cenię to, że zawsze jest ciekawa informacja. prezent oryginalnie zdobiony więc cenny. Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się ,że pudełko się Ci podoba . Milo mi bardzo, pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  4. Na 100% że jej się spodoba, nie może byc inaczej jak taką ślicznośc zrobiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Здравствуйте, Люцина! Как красиво получилось! Конечно, вашей дочери понравится коробочка для рукоделия. Желаю вам счастливых выходных!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. Большое вам спасибо. Всего наилучшего :)

      Usuń
  6. Tworzy eleganckie pudełko do szycia z malowaniem ślicznego ptaka i woskowym wykończeniem, które nadaje mu piękne wykończenie. Z twojego opisu ptak jest bardzo interesujący i pomyślałem, że twoje pudełko z elementami do szycia jest wspaniałym prezentem dla twojej córki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ptak jest niezwykły jestem zachwycona jego sposobem budowania gniazda. Dziękuję bardzo za wizytę i serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  7. Fantastyczny efekt. :) O krawczyku nie słyszałam, ale natychmiast go polubiłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ptaszek jest naprawdę fajny a ma jeszcze kuzyna krawczyka białolicego:) Tez go polubiłam;)

      Usuń
  8. zachwycający efekt! piękne wykonanie, mega talent

    OdpowiedzUsuń
  9. Wow, it looks like a magic, Lucyna! You turned the ordinary box in to the beautiful and artistic box. A cute bird with some leaves. Well done!

    OdpowiedzUsuń
  10. Wonderful transformation! Cute bird and a beautiful box.

    OdpowiedzUsuń
  11. Córci się na pewno spodoba . Jest świetny. Podziwiam zdolności malarskie, namalować takiego ptaszka nie było na pewno łatwo, Ja bym poległa już a etapie szkicowania.
    Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za odwiedziny u mnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że ptaszek się podoba. Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  12. Wspaniałe pudełeczko na niezbędniki krawieckie . Pięknie je ozdobiłaś. Pozdrawiam cieplutko 💖💖💖

    OdpowiedzUsuń
  13. Brawo !!! To już nie jest jeden, jakiś tam ptak. Twoje ptaki z nazwami gatunkowymi to już jest cała ptasia encyklopedia - na rzeczach użytkowych ! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Te quedó muy bonito, me gusta. Un beso.

    OdpowiedzUsuń
  15. Lucynko!
    Przybornik prześliczny a ptaszek rewelacyjny. Nie miałam pojęcia, że taki istnieje.
    Bardzo dziękuje za poszerzenie wiadomości.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To pomysłowe ptaszki tez znam go jedynie " z widzenia";). Pozdrawiam serdecznie:0

      Usuń
  16. Lucynko, ale wyszło pięknie!! Ptaszek pasuje idealnie :)) Bardzo fajne pudełko kupiłaś, super kształt i tyle w nim miejsca. Podoba mi się pomysł z filcem w środku. Buziaki kochana!
    PS. Lucynko jak używać takiego wosku? Jeszcze nie próbowałam, ale zachęciłaś mnie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wosk nakłada się na drewniane powierzchnie miękką szmatką i poleruje prosty zabieg a dodaje uroku i zabezpiecza przed wilgocią. Miło mi bardzo,że pudełko się Ci spodobało. Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
    2. Dziękuję bardzo Lucynko ❤. Kupię na pewno i spróbuję :)).

      Usuń
  17. Ptaszek wyszedł super! Dzielnie strzeże zawartości pudełka:)
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Beautiful painting bird,how precious!

    OdpowiedzUsuń
  19. Rewelacyjny przybornik! Jestem zachwycona tym jak pięknie go ozdobiłaś! Nadałaś mu charakteru :-)
    pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  20. Oczywiście, że się spodoba! Jest świetny! Ptaszek cudnie wyszedł. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  21. W środku piękne i praktyczne. Włożone tam klamotki nie będą grzechotały.
    Ale wierzch...uchwycić w malunku zaciekawienie u ptaka,to wyższa szkoła jazdy.
    No i opis. Dla wielu z nas krawczyk całkiem inaczej się kojarzył.

    OdpowiedzUsuń
  22. Bajkowo ozdobione pudełeczko Lucynko i tyle ciekawostek dowiedziałam się o tym małym ptaszku ,krawczyku:)
    Super! Podoba mi się bardzo.
    Serdeczności ślę 🌺😊

    OdpowiedzUsuń
  23. Ślicznie ozdobiłaś pudełko. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  24. Te ha quedado muy bien la decoración de la caja. Yo tengo tantas bobonas de hilos que las tengo almacenadas en distintas cajas y según la avariedad de colores. En una, tengo la gama de rojos y rosas, en otra la gama de verdes, le sigue la gama de amarillos, de marrones, negros y grise,gamas de azules y por último el blanco.

    Besos

    OdpowiedzUsuń
  25. Przybornik niezwykle przydatny, mam podobny i służy mi już wiele, wiele lat :D Swój pięknie ozdobiłaś, córcia na pewno będzie zacheycona. Ściskam serdecznie, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już do niej dotarł i spodobał się :) Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  26. Jestem pewna, że się spodoba bo jest śliczny - jak ten mały krawczyk. Dzięki Tobie Lucynko poznaję coraz to nowe ptaszęta o których dotąd nawet nie słyszałam.
    Cieplutko pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ptaki są bardzo fajnymi stworkami :) Miło mi , że Ci się krawczyk podoba:) Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  27. Fantastycznie to wygląda! :)))

    OdpowiedzUsuń
  28. Ptaszek wyszedł fantastyczny :)

    OdpowiedzUsuń
  29. I od razu przybornik stał się weselszy :)

    OdpowiedzUsuń