środa, 8 stycznia 2020

Moje pierwsze kroki z trudną sztuką ebru .


 Wśród wielu świątecznych prezentów jakie w tym roku zostały mi podarowane przez bliskich  był zestaw do ebru czyli bardziej po polsku do marmurkowania  na papierze.

Już wyjaśniam czym jest ebru .


Ebru to stara pochodząca najprawdopodobniej z Chin lub Japonii sztuka zdobienia papieru, ceramiki i  tkanin np .jedwabiu .

Polega ona na zdobieniu przedmiotów poprzez przenoszenie  wzoru tworzonego farbami na zagęszczonej tłustą substancja wodzie.

Sztuka ta znana jest  ludziom od około tysiąca lat ,  w XV wieku przywędrowała  do Azji Centralnej a w XVII wieku do Europy.
Ebru jest uważane za tradycyjna sztukę zdobniczą  w Turcji .
Sama nazwa Ebru najprawdopodobniej pochodzi od „ebri” ( chmura) lub
 „ab-ru” ( powierzchnia wody).

Myli się ten komu wydaje się ,że to prosty sposób zdobienia wymaga on dużej precyzji i cierpliwości.

Ja na razie stawiam pierwsze nieśmiałe kroki i powiem szczerze  jestem podekscytowana tą nową nieznaną mi dotąd sztuką zdobienia .









Mam w domu dwa przedmioty ozdobione  ebru maleńki wazonik i piękną jedwabną chustkę.

 Chustkę kupiłam w second hand  kiedy ją zobaczyłam zachwyciła mnie  swoim niepowtarzalnym wzorem. 


Marzy mi się by opanować tą sztukę zdobniczą na tyle bym sama mogła zdobić tkaniny ebru.  Papier, który ozdobiłam  ebru wykorzystam do oklejania pudełek na prezenty .



Jeśli będziecie mieć okazję spróbujcie pobawić się w zdobienie papieru właśnie w ten sposób bo choć to nie takie proste jak się wydaje to zapewniam sprawia wiele radości szczególnie jak ogląda się efekt końcowy:)



Na taki papier wystarczy przykleić zasuszone kwiaty włożyć do antyramy i obrazek gotowy:)





62 komentarze:

  1. suuper też kiedyś dostałam zestaw do tej techniki ale jeszcze nie próbowałam .

    OdpowiedzUsuń
  2. Widziałam na Pintereście prace wykonane tą techniką, ale nie miałam pojęcia że to się nazywa ebru i że ma taką historię! Myślałam, że to świeży wynalazek :). Tak jak u mnie napisałaś: jak tu nie czytać blogów! Człowiek tyle się dowiaduje :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fakt i za to lubię ten nasz blogowy świat;) Przesyłam serdeczne uściski:)

      Usuń
  3. Ciekawy prezent:) Też by mi się spodobał:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To swoiste wyzwanie, chodziłam koło tego od świąt do wczoraj :))

      Usuń
  4. Спасибо, Люцина, я сейчас знаю, что такое Ebru. Желаю вам хорошего дня!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. Я также только знакомлюсь с Эбру, и мне это очень нравится. Всего наилучшего :)

      Usuń
  5. Znowu od samego rana nauka (hi, hi..)Ale jaka przyjemna. Nowe słowo. nowe możliwości. Czekam na tkaninę ozdobioną w ten sposób. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na razie się uczę jak malować i nie ochlapać wszystkiego wokół ;)) Ale bardzo mie kusi by spróbować z tkaniną. Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  6. Ooooo nie wiedziałam, że tak ta technika się nazywa. Efekt wychodzi super! Lucynko jestem pewna, że będziesz i wspaniale tkaniny barwiła. Tak pięknie malujesz na tkaninach więc i z tym sobie poradzisz :)). Ale fajny prezent dostałaś! Buziaki kochana!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będę próbować muszę się zaopatrzyć w odpowiednie farby . Jeszcze pewnie trochę to potrwa ale świat należy do odważnych ...podobno;)) Miłego dnia:)

      Usuń
  7. I love marbling, and you have mixed some wonderful colours and patterns here. Have fun! Hugs, Valerie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. I'm just learning, it's a new challenge for me;) Have a nice day :)

      Usuń
  8. Very excited to know about this technique!
    You did it beautifully!

    OdpowiedzUsuń
  9. Super bardzo mi się podoba ta technika widziałam juz na yt

    Dobrego Roku !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tez oglądałam filmiki i bardzo mi się podoba ta sztuka zdobienia przedmiotów. Wzajemnie Dobrego 2020 Roku!

      Usuń
  10. Gostei deste jogo de cores e do seu belo efeito visual.
    Um abraço e continuação de uma boa semana.

    Andarilhar
    Dedais de Francisco e Idalisa
    O prazer dos livros

    OdpowiedzUsuń
  11. Pięknie to wygląda. Pierwsze kroki, ale bardzo udane. Gratuluję! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo mam nadzieję,że uda mi się ozdobić jakiś skrawek materii;) Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  12. Oh very good technique darling
    xx

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie znałam tej techniki . Bardzo efektownie wygląda . Pozdrawiam cieplutko 💖💖💖

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też niedawno się o niej dowiedziałam i zaczynam ją poznawać. Pozdrawiam:)

      Usuń
  14. Wow,pierwsze słyszę, ale efekt jest rewelacyjny☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję ,że naucze się zastosowania tej techniki na tkaninach:)

      Usuń
  15. Lucynko, efekty zachwycające! Baw się dobrze, zgłębiaj tajniki nowej techniki i pokazuj nam rezultaty. Trzymam kciuki i przesyłam serdeczne pozdrowienia:))

    OdpowiedzUsuń
  16. Muy bonitas pinturas. Besitos.

    OdpowiedzUsuń
  17. You are the best, I like these color and shapes.
    -Geeky Freaky.

    OdpowiedzUsuń
  18. Oglądałam kilka filmików, jak zdobić tak papier, ale nie skusiłam się jeszcze na samodzielną realizację. Patrząc Lucynko na to, co Ty stworzyłaś mam wielką ochotę. Fajne efekty. I jeszcze efekt niespodzianki powoduje, że ta technika nie znudzi się szybko. Działaj dalej i pokazuj! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda najfajniejsze jest to,że nie można stworzyć dwoch identycznych wzorów i ten efekt zaskoczenia. Polecam dobra zabawa. Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  19. Has comenzado bien Lucy. Los diseños te han quedado preciosos. Me gustan.
    Un abrazo.

    OdpowiedzUsuń
  20. brzmi strasznie ciekawie ale i skomplikowanie. Efekt niesamowity, brawo! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem na etapie "pierwszych kroków" ale lubię nowe wyzwania. Polecam:)

      Usuń
  21. Hi, amazing blog. I follow you on gfc #93 ,follow back?


    https://insandfashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Ta metoda zawsze daje zapewne niespodziewany efekt? Takie zaskoczenie dla samego twórcy:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Interesting art. Fun to learn and experiment.

    OdpowiedzUsuń
  24. Ciekawa technika a efekt jest prześliczny. Domyślam się, ze to nie takie łatwe jakby się mogło wydawać ale może kiedyś spróbuję ją wykorzystać :) Fajnie jest poznawać nowe techniki tworzenia. Tyle tego, że można się uczyć całe życie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zabawa jest wtedy kiedy nie ma nudy i rutyny a z tym tak jest. Polecam :)

      Usuń
  25. Nie spotkałam się z tą techniką, ale trzeba przyznać, że robi wrażenie :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To stara technika jednak ja też dopiero niedawno się o niej dowiedziałam.

      Usuń
  26. Nie z\nam się, ale wygląda to imponująco

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jedyny minus to brudne ręce ale i to da się ogarnąć;))

      Usuń
  27. Technika jest rewelacyjna, robi niesamowite wrażenie .Miłej i kreatywne zabawy.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  28. Ebru...widziałam kiedyś na święcie czegoś tam,jedwabne chusty zdobione w ten sposób. Były niesamowite (ceny też). I tak dlugi czas zastanawiałam się, jak były pomalowane.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja swoja kupiłam "z drugiej ręki" ;) Ma nawet w rogu inicjały osoby która ją wykonała. Będę próbować ale czy mi coś wyjdzie? Zobaczymy;)

      Usuń
  29. Stunning creations, love the vibrant colours.

    OdpowiedzUsuń
  30. Widziałam (w Lyonie) jedwabie wykonane tą techniką. Były przecudne ale nie na moja kieszeń. Wiem, że Twoje prace będą fantastyczne.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na razie ćwiczę na papierze ale spróbuję na materiale choc mam duże obawy czy coś z tego będzie. Dziękuję za miłe słowa:)

      Usuń