niedziela, 15 marca 2020

Dzięcioł lekarz drzew na poduszce przysiadł.


W związku z epidemia jaka dotknęła świat słowo lekarz i leczenie jest na ustach wszystkich. Siedzę w domu zgodnie z zaleceniem służb sanitarnych i przynajmniej do poniedziałku muszę czymś wypełnić czas by nie czytać wszystkich mniej lub bardziej wiarygodnych doniesień prasowych i wpisów na forach internetowych. 

Postanowiłam zrobić porządki w moim kuferku i znalazłam poszukiwane  od co najmniej kilku tygodni maseczki ochronne , używam ich kiedy maluję szkło lub porcelanę lub kiedy zabezpieczam malunki na drewnie werniksem.


Znalazłam jeszcze wiele „zaginionych” rzeczy bo nie ma to jak zrobić porządek we własnym kuferku;))

Pomyślałam , że czas wymalować coś na poduszce , coś co będzie swoistym wspomnieniem obecnego czasu. 
Skoro tyle się mówi o lekarzach to czemu nie namalować lekarza drzew a jaki ptak jest tak nazywany? W dzieciństwie tak nazywaliśmy dzięcioła.

Rodzina dzięciołów jest liczna a ja wybrałam dzięcioła dużego choć duży to on jest bardziej z nazwy;)
Dzięcioł duży nazywany też dzięciołem pstrym  (Dendrocopos major)  to średniej wielkości ptak z rodziny dzięciołowatych.
Zamieszkuje lasy całej Europy, północnej i środkowej Azji oraz północnej Afryki.
W Polsce  występujący we wszystkich drzewostanach w całym kraju przez cały rok.
W okresie wiosny i lata  jego pożywienie stanowią głównie owady i ich larwy wydobywane z drewna . Zimą i jesienią jego dieta wzbogaca się o nasiona drzew i owoce nie pogardzi też tym co znajdzie w karmnikach;)  Wiosną wzbogaca swoją dietę sokiem brzozowym.

Dlaczego nazywany jest doktorem? Pewnie dlatego, że jak lekarz chorego dzięcioł opukuje korę drzew z każdej strony w poszukiwaniu owadów.
Ciekawostką jest to , że dzięcioł potrafi zwisać głowa w dół gdy chce zerwać  z cienkiej gałązki szyszkę  . tak więc to nie tylko lekarz ale i cyrkowiec w jednej ptasiej osobie;))









Oprócz dzięcioła i podpisu   namalowałam też dość dużą datę bo ten rok zapamiętamy na długo. 

Jestem pewna ,że jak zawsze damy radę ważne by nie siać niepotrzebnej paniki , przestrzegać poleceń i spokojnie  to paskudztwo minie, musi minąć innej opcji po prostu nie ma ;)



57 komentarzy:

  1. O jaki piękny dzięcioł powstał! Jest on niesamowity, zachwycił mnie wielce... Pozdrawiam niedzielnie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że podoba się Ci dzięcioł. Ptak jakiego sfotografowałeś też jest piękny . Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  2. Your woodpecker is wonderful, what a fantastic cushion you made. Stay safe and well, hugs, Valerie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. Thank you very much . We look forward to the end of this epidemic and hope that everything will end well. All the best:)

      Usuń
  3. A my właśnie wróciliśmy ze spaceru :)). Wyszliśmy przed 21.00 i dzieci stwierdziły, że to był najfajniejszy spacer w ich życiu :)). Zero ludzi, niekiedy autobus przejechal i nasza czwórka. Powoli oswajamy rzeczywistość i uczymy się w niej funkcjonować, nawet bardzo późną porą :). Lucynko śliczna poduszka! I bardzo wymowna. Oj myślę, że rok 2020 na dłuuuugo zostanie w pamięci. Buziaki kochana!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobno nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło:) mam nadzieję,że latem będziemy wspominać ten czas i cieszyć się tym co daje życie. Dziękuję i życzę wszystkiego dobrego:)

      Usuń
  4. Dzięcioł jak żywy, super. Taki kuferek to nigdy nie wiadomo, kiedy się przyda... .
    Pozdrawiam wiosennie.:)(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawd nigdy nie wiadomo co kryje się na dnie naszych kuferków i co może się przydać;) Dziękuję i pozdrawiam:)

      Usuń
  5. Здравствуйте, Люцина! Красивый дятел! Мне очень нравится.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. Доброе утро :) Спасибо и всего наилучшего :)

      Usuń
  6. Uwielbiam ten odgłos pukania dzięcioła w drzewo. Aż zatęskniłam za spacerem po lesie. Dzięcioł ma śliczny portrecik. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię spacery po lesie. Do moich znajomych przylatuje dzięcioł do karmnika na balkonie co prawda mieszkają na obrzeżach miasta ale to i tak swoista sensacja;) Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  7. Dzięcioł jak żywy!
    Uściski:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Najważniejsze, to nie panikować i nie załamywać się, mieć nadzieję i wierzyć że wszystko będzie dobrze. Czego z całego serca wszystkim nam życzę. Fajnie nawiązałaś do tego czasu i do lekarzy, podusia wyszła super :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda strach a raczej panika to najgorszy doradca. mam nadzieję ,że już niedługo będziemy opowiadać o tym wszystkim jak o czymś co dawno minęło. dobrze ,że was mam i możemy opisać co czujemy i pokazać co robimy w czasie kiedy trzeba zostać w domu. Pozdrawiam cieplutko:)

      Usuń
  9. Lubię dzięcioły :-) Nam też kiedyś jakiś desperat przylatywał do karmnika :-) Ileż radości nam sprawił :-)
    pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. T o dopier niespodzianka słoninka wywieszona dla sikorek a tu dzięcioł przylatuje:)
      Miłego wieczoru:)

      Usuń
  10. Wspaniale malujesz te wszystkie ptaszki! Dzięcioły czasem widuję w ogrodzie, a nawet na balkonie - przylatują podjadać różne owoce, które zostają na krzewach ozdobnych na zimę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięcioł to pożyteczny ptak i ładny. Fajnie mieć takiego gościa w ogrodzie:) Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  11. Cudownie zmalowałaś lekarza drzew.:) Pozdrawiam serdecznie.:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dzięcioł jak żywy! Cudna poducha!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, że ptaszorek się spodobał. Miłego dnia:)

      Usuń
  13. I like your pillow with the pretty woodpecker. Have a good day.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja przestałam mniej czytać informacji , bo strasznie nakręcałam się każdego dnia. Dzięcioł mnie zauroczył , uwielbiam te ptaszki. Pozdrawiam cieplutko 💖💖💖💖💖💖

    OdpowiedzUsuń
  15. Źle powyżej sformułowałam zdanie . Chciałam napisać , że mniej czytam info.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też staram się omijać informacje z znakiem zapytania na końcu umieszczone na czerwonym tle z podatkiem Pilne od kiedy przeczytałam ,że znak zapytania zwalnia autora tekstu z odpowiedzialności za informacje w nim zawarte. Podobno dlatego, że odpowiedż zależy od czytelnika np. "wirus sprawi, że ludzkość wyginie?"można odpowiedzieć "tak" albo "nie". Dziękuję i serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  16. Oj miało być dodatkiem a wyszło podatkiem:))

    OdpowiedzUsuń
  17. Un gran trabajo.

    Besos 😘😘😘

    OdpowiedzUsuń
  18. Musi minąć Lucynko, teraz potrzebna nam cierpliwość i przede wszystkim rozwaga.
    Wspaniały dzięcioł, jak żywy. Często obserwuję podobnego dzięcioła w ogrodzie. Upodobał sobie wielką, starą leszczynę i stuka bez przerwy:)
    Trzymaj się ciepło i zdrowo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam taką nadzieję. Fajnie jest obserwować ptaki w ogrodzie. Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  19. Pięknie Ci to wyszło Lucynko:)))U nas w zeszłym roku dzięcioł pojawił się na osiedlu i "szukał"robali w ścianach bloku.Nie wiem czy coś mu się pomieszało,ale zaskoczenie było ogromne:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może coś tam znalazł jakieś przepyszne robale ;)) Dziękuję i pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  20. Lucynko!
    Przecudny dzięcioł, jak żywy.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  21. wow wyglada ta poduszka jak ze sklepu! Masz wielki talent :)

    Karolina,
    www.newyorkcitymilf.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Twój dzięcioł jest piękny! Każdego dnia mam bardzo podobną wizytę dzięcioła. Ten wirus jest bardzo przerażający, a także wiele miejsc się tutaj zamyka. Życzę tobie i wszystkim dobrego zdrowia w tym bardzo niepokojącym czasie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję , życzę wszystkiego co najlepsze. Mam nadzieję, że niedługo wszyscy będziemy bezpieczni. :)

      Usuń
  23. ЗДравствуйте, Люцина! Я тоже у ВАс в гостях! Дятел замечательный! Здоровья и благополучия!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. Большое вам спасибо. Я желаю вам всего наилучшего :)

      Usuń
  24. Mamy w ogrodzie dziecioła, więc motyw dla mnie jest wyjątkowo trafiony.
    A i ja szukałam niedawno czegoś w kuferki i odnalazłam parę zaginionych rzeczy. Przy okazji wyrzuciłam też trochę niepotrzebnych przydasi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. po porządkach mój kuferek znowu można zamknąć i nic z niego nie wystaje;)) dzięki za odwiedziny , pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  25. Super tekst, dzięki! A słyszeliście o Dendrolog Warszawa https://www.dendrolog-warszawa.pl/. Ponoć oferują fachowe ekspertyzy dendrologiczne.

    OdpowiedzUsuń