czwartek, 7 maja 2020

Moje motyle …


Ach być motylem kto nie marzył o tym a jeśli nie być to przynajmniej usłyszeć ,że jest się pięknym jak motyl albo wolnym jak motyl.




Motyle (Lepidoptera )  inaczej nazywane łuskoskrzydłe .  W Polsce żyje około trzy  a na świecie aż sto pięćdziesiąt tysięcy gatunków tych pięknych owadów.
Ciało motyla składa się z segmentów połączonych błoniastymi stawami . Chitynowy oskórek pokryty jest warstwą drobnych łusek.





fot. Emilia Drozłowska

Motyle żywią się nektarem kwiatowym  tylko nieliczne te bardziej pierwotne pyłkiem kwiatów.



Motyle są owadami, u których dokonuje się przeobrażenie zupełne.
Na samym początku jest jajo potem gąsienica następnie poczwarka i w końcu imago czyli dorosły owad.
Motyle żyją krótko w zależności od gatunku może to być kilka godzin lub kilka miesięcy.

Mam w domu sporo wizerunków motyli na znaczkach pocztowy , fotografiach, obrazkach,  na magnesach, biżuterii  i takie , które można przykleić do  ściany i stworzyć sobie bajkowy świat J)






Malowałam  już nie raz motyle a ostatnio namalowałam pocztówkę z motylem na imieniny męża J



Wyhaftowałam motyla na koszulce dla córki.

A wczoraj postanowiłam, że wyhaftuję  motyle dla siebie na poduszeczce .










Haftowane poduszeczki można prać w dużo wyższej temperaturze niż malowane, prasować należy  takie poduszki po lewej stronie podobnie jak te ręcznie malowane.

66 komentarzy:

  1. Your butterfly photos, art and embroidery are all so beautiful. They are such ethereal creatures. Stay safe, hugs, Valerie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. Thank you very much, I love butterflies. I wish you good days :)

      Usuń
  2. Tez kocham:) Piękne wszystkie Lucynko, ale na podusi naj!
    Uściski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mnie cieszy, że motylki się podobają. Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  3. Lucynko! twoje motyle są prześliczne. Uwielbiam motyle bo to prawdziwe klejnoty ogrodu. One fascynują i zachwycają każdego, kto jest choć odrobinę wrażliwy na przyrodę.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda motyle są jak klejnoty w ogrodzie pełnym kwiatów. Miłego wieczoru życzę:)

      Usuń
  4. Przepiękne są Twoje motylki :-) Zwłaszcza te wyhaftowane na podusi :-) Cudne :-)
    pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi bardzo dziękuję i pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  5. "uniesiemy się na chwilę
    jak motyle, jak motyle
    mamy w skrzydłach słońca tyle
    jak motyle, jak motyle"

    Chciałoby się tak....motyle i ptaki...niezaprzeczalne cuda natury...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękna piosenka i ciągle aktualna. Miłego wieczoru:)

      Usuń
  6. Przepiękny haft motyli, ja zastanawiam się co zrobic na wyzwanie z motywami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo. Jestem ciekawa Twojej pracy na pewno wymyślisz coś super. Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  7. Haftowane motyle najpiękniejsze!

    OdpowiedzUsuń
  8. Motyle uwielbiam, zwłaszcza te które odwiedzają mój ogród. Szkoda, że jest ich coraz mniej.Teoje haftowane motylki są urocze.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze nie wiedziałam do tej pory ,że jest aż tyle gatunków motyli może dlatego,że jest ich coraz mniej. Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  9. Haft na poduszce jest śliczny. Motyle delikatne i jakby na chwilę tylko przysiadły, Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Lucynko są cudne zwłaszcza te haftowane , uwielbiam haft i pomału dojrzewam do haftu płaskiego.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakiś czas temu mąż kupił mi pudełko nici. Pomyślałam , że czas coś wyhaftować:) Dziękuję bardzo i pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  11. Красивые бабочки! Поздравляю с Днем Победы!
    Поздравляем с Днем Победы —
    С легендарным, светлым днем.
    Мы желаем мира в доме,
    В обществе, в стране родной.

    Мы желаем, чтоб на свете
    Впредь нигде и никогда
    Не случилась, не разверзлась
    Больше ни одна война.

    Мы желаем, чтобы люди
    Охраняли, берегли
    Мир, который наши деды
    Своим внукам принесли.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. Большое спасибо . Я желаю Bам всего наилучшего, радости и хороших дней:)

      Usuń
  12. You have a good collection of pretty butterflies. I like the butterfly sketches and embroidery. Have a wonderful weekend.

    OdpowiedzUsuń
  13. Całe mnóstwo pięknych motylków "lata" u Ciebie Lucynko, a te haftowane są śliczne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo. Życzę słonecznego i radosnego weekendu:)

      Usuń
  14. Piękna interpretacja "motylego" tematu.Podobają mi się wszystkie, i to bardzo. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi bardzo, że motyla rodzina się spodobała. Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  15. Joli post sur les papillons !!!!
    Très belles créations et décorations !!!!
    Bon week-end !
    Anna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Anno za miły komentarz i odwiedziny. Miłego dnia zuczę:)

      Usuń
  16. Motylki haftowane są cudowne. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  17. Preciosas mariposas, todas me gustan. Besitos y salud.

    OdpowiedzUsuń
  18. Albo być lekkim jak motyl, oj teraz bym chciała :))). Lucynko Twoje haftowane motyle są śliczne i mnie również ta podusia podoba się naj ❤. Buziaki kochana kobieto wielu talentów!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo. Mam nadzieję,że mi uda się nie zmienić w gąsieniczkę :)) Serdecznie pozdrawiam i życzę miłego weekendu:)

      Usuń
  19. Podobały mi się informacje na temat motyli, dziękuję! Zawsze czekam na ich zobaczenie każdego roku. Twoje dzieła sztuki i hafty są piękne i bardzo podobają mi się twoje dekoracje. Piękny pomysł na haftowanie motyli na poduszce. Byłby to bardzo cenny prezent dla osoby, która go otrzymała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło,że moje haftowane motyle się podobają . Pozdrawia, serdecznie :)

      Usuń
  20. Motyle są piękne:)))Ja nawet jednego roku posadziłam dla nich budleję żeby się zlatywały do mnie:))ale niestety budleja nie przezimowała i ogólnie mam dla niej za mało miejsca:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najwięcej motyli w naszym mieście jest na Winnym Wzgórzu koło Palmiarni lubię tam spacerować . Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  21. Prześliczne motyle. Te haftowane urzekły mnie bardzo. Musisz częściej sięgać po igłę , bo wychodzi ci to doskonale. Miłego weekendu ☘️☘️☘️🌷🌷🌷☘️☘️☘️🌷🌷🌷

    OdpowiedzUsuń
  22. Preciosa e instructiva entrada amiga.
    Y tus bordados son una maravilla. Me encantan.
    Buen fin de semana Lucyna
    Un abrazo.

    OdpowiedzUsuń
  23. Motyle to wdzięczny temat. Pięknie ozdobiłaś poduszkę. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  24. Przepiękne motyle, w każdym wydaniu :). Ale mnie też najbardziej urzekły te haftowane, są niesamowite! Przypomniałam też sobie przy okazji, że mam po moim tacie klasery ze znaczkami i było tam mnóstwo znaczków właśnie z motylami. Koniecznie muszę do nich zajrzeć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto zajrzeć do klaserów że znaczkami bo to małe dzieła sztuki i kawałek historii. Dziękuję i życzę miłej niedzieli

      Usuń
  25. Takie ozdoby tworzą niepowtarzalny klimat. Motylki nie przytłaczają,a wnoszą tyle koloru.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje też uważam, motyle dodają uroku . Miłej niedzieli:)

      Usuń
  26. Adorable post,I LOVE it!Gorgeous embroidery and artworks!Happy Mother's Day!

    OdpowiedzUsuń
  27. Uwielbiam obserwować motyle w ogrodzie, to fascynujące i bardzo piękne stworzenia. Mam wrażenie, ze nie ma dwóch identycznych:) Zachwyciła mnie ta podusia, z daleka wygląda jakby przysiadły na niej prawdziwe motylki - wspaniały efekt.
    Serdeczności Lucynko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię motyle i jak mam pod ręką aparat to nie potrafię się oprzeć pokusie by ich nie uwiecznić na zdjęciu:) Dziękuję i życzę miłych dni.:)

      Usuń
  28. Es el más bello insecto que se ha creado. Ella junto con las flores es lo más representativo de la primavera.

    El bordado con las mariposas, te está quedando muy bien.

    Besos

    OdpowiedzUsuń
  29. Piękne zdjęcia. A haftowane motyle są po prostu cudowne!

    OdpowiedzUsuń
  30. Cudne te hafty z motylami. Gratuluję talentu. Piękne te poduszki.

    OdpowiedzUsuń