wtorek, 19 maja 2020

Nie o gotowaniu a o fotografowaniu jedzenia:)


Gotowanie nie jest i nigdy nie było moją pasją gotowałam , gotuję i zapewne będę gotować  mam nawet kilka własnych potraw, które  jeśli wierzyć rodzinie i znajomym są pyszne. Nie dawno mój osobisty małżonek odkrył, w sobie pasję kulinarną gotuje i na dodatek bardzo dobrze mu to wychodzi.  Z wielką chęcią przekazałam kuchnie we władanie męża.
Od czasu do czasu  namawiam go by fotografował to co gotuje niestety  różnimy się bardzo w kwestii jak właściwie powinno się fotografować jedzenie. W związku z tym postanowiłam zajrzeć do literatury fachowej.

W naszej biblioteczce znalazłam książkę Hélène Dujardin „Ujęcia ze smakiem. Kulisy fotografii kulinarnej i stylizacji dań”.



Hélène Dujardin  to zawodowa fotografka specjalizują w fotografii kulinarnej. Sama przygotowuje większość fotografowanych przez siebie dań, to była kuchmistrzyni i autorka bloga Tartelette.

W książce znajdziecie wszystko co jest potrzebne by fotografować jedzenia w taki sposób by patrzący na fotografie zapragnęli  spróbować tego co sfotografowaliście ;)
Autorka radzi jaki wybrać sprzęt , jak oświetli fotografowane obiekt, jakie wybrać dodatki słowem można się tu dowiedzieć wszystkiego co jest niezbędne by w fotografii kulinarnej.

Fotografowanie jedzenia to bardzo trudna sztuka nawet dla osób w miarę obytych z aparatem fotograficznym przekonacie się o tym gdy sami pokusicie się o sfotografowanie choćby kanapki z serem w taki sposób by „niejadek zjadł obiadek”:)

Wydawnictwo:  Wydawnictwo Helion
Data premiery:   2012-02-27
Liczba stron:       288
Cena 59 zł.

Zabaw przy fotografowaniu jest doskonała wiem bo sama spróbowałam i oto efekty mojej pracy.









Polecam książkę szczególnie dla tych , którzy kochają gotować i chcą swoje dzieła sztuki kulinarnej pokazać światu.

64 komentarze:

  1. Lucynko no to zazdraszczam, że mąż Tobie w kuchni gotuje. Mój jeszcze do tego nie dojrzał :))). Super zdjęcia Tobie wyszły, zwłaszcza z miodem i na tle folkowej serwety. Ja nie umiem jedzonka fotografować, zawsze mi jakieś ciapki na zdjęciach wychodzą :))). Buziaki kochana!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mojemu mężowi odkrycie,że gotowanie jest fajne zajęło też trochę czasu ;)) Sam się dziwi ,że nie wpadł na to wcześniej ja zresztą też było by mi lżej . Dziękuję i pozdrawia cieplutko:)

      Usuń
  2. No tak fotografia sama w sobie do łatwych nie należy i taka fachowa literatura jest wysoce wskazana. Urzekło mnie jedno z Twoich zdjęć , mianowicie kręciołek z kropla miodu, jest doskonałe. Uwielbiam takie zdjęcia przedstawiające bardzo ulotną chwilę a nawet sekundę. Uchwycić taki moment to mistrzostwo świata.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo. Tą książką kupiła moja córka fotografia to jedna z jej pasji, córka wyjechała a książka została i teraz ja będę się z niej uczyć:) Miłego wieczoru:)



      Usuń
  3. Bardzo przydatna książka. Fotografowanie jedzenia nie jest łatwą sprawą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno książka przyda się, szczególnie dla blogerów kulinarnych. Fotografowanie jedzenia naprawdę wymaga dużo cierpliwości a ile potem jest sprzątania nawet nie wspomnę;))

      Usuń
  4. Świetna pozycja! Ja jednak wolę jeść niż robić zdjęcia jedzeniu ;-)
    Ale to prawda, że świetna fotografia potrafi wywołać ślinotok ;-)
    serdecznie pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też prawda :)) Zazdroszczę jedynie tym co jedzą "słodkości i tłustości" jak mój małżonek i nie tyją;)) Pozdrawiam ciepluchno:)

      Usuń
  5. O tak, fotografowanie jedzenia to sztuka. Ale Twoje zdjęcia z miodem są fajne, urokliwe. Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Lucynko!
    Zdjęcia są świetne. Masz w swoich genach kolejny dar - fotografowanie jedzenia. Zdjęcie z nabierakiem i kroplą miodu jest rewelacyjne!!!!!!!!
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fotografia to fajna zabawa . Dziękuję bardzo, pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  7. Moja córka robiła sesję i prowadziła stronę firmie produkującej pierogi.Wydawało by się ,zwykłe pierogi ale tak je pokazać żeby własnie"niejadek zjadł obiadek"zajęło jej to cały dzień.Co prawda wyszły super,ale nie jest to łatwa sprawa:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda to sztuka zachęcić ludzi produktów i sprawić by kupili akurat nasz produkt.
      To dobra książka dla chcących nauczyć się fotografowania żywności.




      Usuń
  8. Ja gotować bardzo lubię, ale potem sfotografować efekt finalny... czasem wyjdzie, a czasem tragedia. Osobiście wolę robić zdjęcia Matce Naturze. Pozdrawiam serdecznie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, że potrafić piec i gotować pyszności w końcu najlepsi kucharze to mężczyźni:) Pięknie fotografujesz swoją okolicę i nie tylko, Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  9. Your food photographs look marvelous and very appetizing. I sometimes like cooking and baking, but I am messy, so would have to clean everything before making photos! Well done on yours. Have a great week, Valerie

    OdpowiedzUsuń
  10. Brawa dla męża!!! Mój tylko zupy od czasu do czasu ugotuje i od święta (od niedawna) zaczął pizzę robić;)
    Fajna taka zabawa fotografią. Najlepsze zdjęcie to z pieczarkami!!! Cudo!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O uwielbiam pizzę:) Fakt zabawa jest fajna tylko trochę sprzątania potem było:) Dziękuję i pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  11. Здравствуйте, дорогая Люцина! Фотографирование разных блюд - очень интересно!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. Большое спасибо. Хорошего дня:)

      Usuń
  12. Fantástico este trabalho fotográfico.

    Um abraço e continuação de uma boa semana.

    Andarilhar
    Dedais de Francisco e Idalisa
    O prazer dos livros

    OdpowiedzUsuń
  13. Drugi raz dziś czytam o gotującym mężu, wspaniale. :) Taka książka to akurat dla mnie jest bardzo ciekawa. Zgadzam się, że fotografia potraw nie jest łatwa, ale myślę, że ładnie sobie poradziłaś, bardzo ładne zdjęcia i takie kreatywne, a nie typowe, brawo. :) Chętnie będę oglądała Twoje postępy w takim fotografowaniu i wróżę sukces. <3 Pozdrawiam cieplutko. <3 :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję miło mi , że we mnie wierzysz;) Pozdrawiam i życzę wszystkiego dobregp:)

      Usuń
  14. If only I can get my husband to be interested in cooking. Then I would gladly hand the kitchen to me and let him cook for me. Great photography.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. Only recently my husband liked cooking and I enjoy it very much :) Have a nice evening :)

      Usuń
  15. Taki mąż to skarb, wiem to z autopsji 😀
    Książka pewnie jest ciekawą pozycją, nawet nie przypuszczałam, że takie są. Twoje zdjęcia są super, zwłaszcza te z miodem 🙂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tą książkę kupiła moja córka jest fanką fotografii . Niedawno znalazłam ją w biblioteczce i odkryłam na nowo , córka wyjechała a książka została takie już jest życie:) Dziękuję bardzo :)

      Usuń
  16. Tego no... skarb masz w domu, skarb.
    Mam nadzieję, że komplementami chłopakowi nie poprzewracamy w głowie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Minie mu niech ma swoje pięć minut sławy;)) Ja za to mam patent na jego ulubiony sernik i śledziki wiec jest pewna równowaga:))

      Usuń
  17. Fotografia jest sztuką i nie każdy ma do niej rękę. Mój M też lubi kuchcikować , a jeszcze bardziej to lubię. Pozdrawiam cieplutko ☘️☘️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fotografia jest tez świetna zabawą i daje dużo radości. Fajnie,że lubicie gotować oboje bo gotowanie też daje dużo radości:) Pozdrawiam serdecznie:)


      Usuń
  18. Zazdroszczę męża, który przejął od Ciebie pałeczkę w kuchni. Bardzo ładne wyszyły Ci zdjęcia, zachwyciło mnie zdjęcie z miodem. Książka na pewno jest świetna.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książka jest super . Przez wiele lat to ja gotowałam gotowałam więc czas na zmiany:)) Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  19. Están muy bien.
    Un abrazo.

    OdpowiedzUsuń
  20. Mój mąż też lubi gotować. A nasze umysły są inne. Lubię wszystko, co wygląda dobrze na talerzu, dzięki czemu mogę sfotografować jedzenie. Nie jest taki schludny i się śmieję. Mam szczęście, że lubi gotować :)

    Uwielbiałem uczyć się o fotografii Helene, a bycie szefem kuchni daje jej lepszy wgląd w to, jak musi wyglądać jedzenie. Z przyjemnością przeczytam jej książkę.

    Dziękujemy za polecenie tej bardzo interesującej książki.

    Proszę wybacz mi błędy, które popełniam. Używam tłumacza google.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gotowanie i fotografia to wspaniałe pasje dają wiele radości. Fajnie jest uczyć się czegoś nowego . Miłego dnia:)

      Usuń
  21. Las fotos te quedaron bien. A mi marido también se le da bien cocinar. Besos.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. Genial, los hombres cocinan bien porque aman la comida :) Muchas gracias, que tengan un buen día :)

      Usuń
  22. Fajne zdjęcia, aż zrobiłam się głodna patrząc na nie :) gotowanie też nie jest moją mocną stroną, zdecydowanie wolę robić zdjęcia potrawom niż je przyrządzać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ważne jest żeby każdy robił to co lubi i miał z tego frajdę. Ktoś gotuje a ktoś to fotografuje a potem zjada oczywiście:))

      Usuń
  23. Świetna książka, coś dla mnie ☺

    OdpowiedzUsuń
  24. Taka książka pozwala na pewno nauczyć się nowych technik fotografowania jedzenia :D
    Dobrze o niej wiedzieć :D Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobńo najważniejsze to nie zjeść jedzenia zanim się je sfotografuje

      Usuń
  25. Ja z kolei lubię sobie w kuchni poszaleć, ale pod warunkiem, że mam czas. Nie znoszę gotować, piec w pośpiechu. Mąż też czasem coś przygotuje. Uzupełniamy się ;)
    Świetna książka. Sama też jakąś mam o tej tematyce, ale w tej chwili nie pamiętam tytułu. Dostałam kiedyś w prezencie. Nie miałam jednak okazji aby się w nią zagłębić. Aparat mam nijaki do takich fotek, więc i to mnie zniechęca...Twoje zdjęcia fajne wyszły.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spokojnie na wszystko w.życiu przychodzi czas a aparat no też jest ważny. Grunt, że oboje lubicie gotować i się uzupełnianie.Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  26. Nigdy nie fotografowałam jedzenia ale domyślam się, że nie jest to proste. Liczy się pomysł, taki który działa na wyobraźnię. Podobają mi się Twoje zdjęcia, szczególnie to z miodkiem:) Serdeczności Lucynko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie fotografowanie jedzenia jest dość trudne bo to najsmaczniejsze nie zawsze ładnie wychodzi na fotografii. Dziękuję i pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  27. Mój Luby uwielbia gotować ale staram się go do kuchni nie wpuszczać bo zawsze po jego wyjściu kuchnia wygląda tak jakby granat tam wybuchł
    Gotować lubi i potrafi ale posprzątać po sobie już nie chce

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To chyba przypadłość większości gotujących panów;))

      Usuń
  28. Ja bym tu popracował nad tym by nie było prześwietleń z lampy bo zazwyczaj od drewna i szkła czy porcelany bardzo lubi się odbijać światło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To pierwsze fotografie , bardziej chodziło mi o książkę . :)

      Usuń
  29. Lucynko, dla mnie fotografowanie samo w sobie to wielka sztuka, a już sfotografowanie jedzonka to mistrzostwo! Podziwiam Twoje zdjęcia, a szczególnie te z miodkiem, kropelka miodu zachwycająca!!!
    Dzięki za książkową inspirację, może kiedyś sięgnę i czegoś się nauczę.
    Pozdrowionka przesyłam:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i polecam zabawę fotografią. Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  30. Proszę, proszę ! Zdjęcia wyszły bardzo ładne ! Spodobało mi się szczególnie to z pieczarkami oraz z kapiącym miodem. Pozdrawiam !!!

    OdpowiedzUsuń
  31. Bardzo ciekawe zagadnienie! I Twoje próby bardzo udane. :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Ogólnie fotografowanie nie jest łatwe. Ciągle trzeba się uczyć, poprawiać błędy. Ciekawa ta książka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to prawda ale jest przy tym dużo dobrej zabawy:)

      Usuń