czwartek, 2 września 2021

Psy, koty i kwiaty, czyli malowanie dla poprawy humoru:)

 

         Czasami na zły nastrój pomaga odrobina czekolady albo kieliszek dobrego wina a czasami wystarczy wyjąć z szuflady farby i namalować kota albo psa:)

         Kilka dni temu kupiłam pudełko małych drewnianych krążków i „maszynę do złoceń” a raczej coś w rodzaju „podgrzewanego długopisu”.

         Krążki są różnej wielkości i kształtu dwa największe mają 4,5 cm średnicy a najmniejszy 1,5 cm. Można w nich wywiercić dziurkę i zawieść, jako ozdobę.

Nie byłabym sobą gdybym nie spróbowała na nich coś namalować. Tak, więc namalowałam dwa portrety psów, kwiat no i oczywiście portret kota. 

(4,5 cm.)



(średnica 4,5 cm)


(4 cm. )






        Jak mawia stare przysłowie?



(3,5 cm.)

„Bez kota każda robota to głupota”:)

Na drugiej stronie „medalu” poczyniłam próby naniesienia złotych ornamentów. Nie jest to wcale takie łatwe, bo folia jest nie przeźroczysta i nie widać czy wzór wychodzi zgodnie z naszym planem.  Na pewno taki „podgrzewany długopis” przyda się przy tworzeniu świątecznych dekoracji i karteczek do prezentów. W każdym razie uczę się kolejnej rzeczy.






         Do malowania użyłam farb akrylowych a kiedy farby wyschły utrwaliłam je werniksem.

          No i humor mi się poprawiał, choć pewnie kieliszek dobrego wina też by nie zaszkodził. No, ale jak nie ma to wystarczy zabawa w artystę i kawałek czekolady:)


         Pozdrawiam:)

36 komentarzy:

  1. Piękne miniaturki...masz racje z tym hobby na poprawę nastroju. Chwilowo Ci zazdroszczę, ale może i mnie czekają lepsze dni :) cały czas myślę o Twoich kotach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno będzie lepiej bo inaczej być nie może😊 Serdecznie pozdrawiam😊

      Usuń
  2. Dokładnie tak - rękodzieło na poprawę nastroju jest idealne:) I czekolada też:)
    Fajne obrazki stworzyłaś.
    Uściski:)

    OdpowiedzUsuń
  3. I love all of them, you are such a great artist!

    OdpowiedzUsuń
  4. Дорогая Люцина, мне нравятся все ваши работы!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. Большое тебе спасибо. Приятно, что тебе нравятся мои работы.

      Usuń
  5. Beautiful work, Lucyna, love these little portraits on wood, so beautiful. Have fun with the gilding pen, and enjoy a nice glass of wine and some choclate! Hugs, Valerie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. Thanks a lot for the nice comment. It's nice when our friends like what we do. Lots of smile :)

      Usuń
  6. Na takich maleństwach chyba trudniej się maluje.
    Najpiękniejszy pierwszy piesek (pierwszy na zdjęciu). Śliczna minka.
    😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda to dość trudne ale jest przy tym dużo zabawy. Dziękuję i życzę udanego weekendu:)

      Usuń
  7. Boa tarde. Prefiro mais o chocolate do que o vinho. Suas pinturas são verdadeiras obras de arte. Parabéns.

    OdpowiedzUsuń
  8. Mnie na poprawę humoru działają zakupy, oczywiście rękodzielnicze!!
    A Twoja malunki też mi się podobają, Jak poprawiają Ci humor to zdecydowanie maluj ile wlezie.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak każdy ma własny sposób grunt.by był skuteczny 😊 Miłego weekendu😊

      Usuń
  9. Cute puppies. You paint very well.

    OdpowiedzUsuń
  10. Podziwiam Cię. Namalowałaś prześliczne portreciki na takich ociupinkach.
    Przez deszcze byłam straszną zołzą, i jedynie słońce poprawiło mi humor.
    Miłej, relaksującej niedzieli:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, u nas cieplej i właśnie zaczyna się Winobranie😊Pozdrawiam serdrcznie😼

      Usuń
  11. Mogę całkowicie odnieść się do czekolady i wina, a także kawy dla mnie :) Twoja grafika jest wspaniała i zawsze cieszyła mnie. Masz wspaniały talent! Życzę szczęśliwego weekendu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od dziś do 12.09.2021 mamy w mieście Winobranie święto wina.😊 Bardzo się cieszę, że moje prace sìę Ci spodobały. Miłej niedzieli😊

      Usuń
  12. Urocze obrazki :). Kusi mnie czasem malowanie na drewnianych krążkach, ale nie myślałam aż o takich maleństwach, Twoje malunki-miniaturki to niemal jubilerska robota! Ciekawy ten podgrzewany długopis ze złota folią, nie znałam tej techniki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też powoli poznaje to "cudeńko" kupiłam wersję dla początkujących .:)

      Usuń
  13. Lucynko poprawiłaś humor i sobie i mnie tymi miniaturkami, cudne są🤩
    Ja dla poprawy nastroju siadam na rower i jadę gdzie mnie oczy poniosą, a jak pada deszcz to kocyk książka czekolada i telefon do bratniej duszy!
    Pozdrawiam słonecznie 😊🌺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O miło mi, że moje malowanki poprawiły Ci humor.😊 Też lubię kiedy pada schować się pod koc z ksiazką😊 Udanego tygodnia😊

      Usuń
  14. Śliczne miniatury stworzyłaś :-) Ewidentnie poprawiają humor :-)
    pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O jak miło, że to co robię wywołuje uśmiech na twarzy😊

      Usuń
  15. Mnie rysowanie poprawia humor albo te malowanki antystresowe. Czasem dobry serial komediowy wystarczy. Dobre hobby to podstawa. No i czytanie, tez nieraz pomaga. Twoje prace sa po prostu przepiekne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ja bawię się dobrze malując, zapominam o kłopotach i odpoczywam. Bardzo dziękuję i życzę miłego dnia😊

      Usuń