niedziela, 10 października 2021

Na liściu malowane…

 

         Co prawda na drzewach w moim mieście jeszcze mnóstwo liści ale powolutku zmieniają kolor i opadają na ziemie.






Co można z nich zrobić?

Jeże robią sobie z liści posłanie  by w nim przetrwać mroźne dni,  można wykorzystać je do użyźniania gleby lub zabezpieczenia roślin przed zimnem. 



Liści starczy dla wszystkich ja postanowiłam spróbować namalować kilka obrazków na jesiennych liściach. 


Wyczytałam ,że do malowania na liściach najlepiej nadają się „markery olejowe”. Kupiłam kilka choć są dość drogie i jak dla mnie mają zbyt intensywny zapach . Jeśli nie chcecie wydawać  zbyt dużo polecam farby akrylowa albo dwustronne markery (z jednej strony jest cieniutki pisak a z drugiej pędzelek). 



Liście owinięte papierem przed malowanie włóżcie na dzień lub dwa do książki by się wyprostowały .











Gotowe obrazki można włożyć w ramki , udekorować nimi własne mieszkanie lub podarować w prezencie przyjacielowi na urodziny lub bez żadnej specjalnej okazji w dowód sympatii.



Oczywiście na jesienna nudę najlepsze są koty  jeśli nie macie swojego kota to  warto nakarmić te wolno żyjące .

 


40 komentarzy:

  1. Has sabido aprovechar bien, esas hojas caídas y con ellas hacer unas bonitas decoraciones.

    Feliz domingo.

    Besos

    OdpowiedzUsuń
  2. The leaves are fabulous, I love them all. I miss my cat very much. Beautiful photos too. Have a great weekend, hugs, Valerie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. The leaves are fabulous, I love them all. I miss my cat very much. Beautiful photos too. Have a great weekend, hugs, Valerie

      Usuń
  3. Przepiękne i bardzo pomysłowe obrazy na liściach.
    Lucynko! jestem zachwycona Twoimi nowymi pracami.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lucynko jestem oczarowana Twoimi pracami jak i samym pomysłem! Małe dzieła namalowałaś. Od dziś będę zupełnie inaczej spoglądała na jesienne liście :). Jak widać ich potencjał jest ogromny. Żona mojego kuzyna piękne bukiety robi z jesiennych liści tzn. zawija je tak, że przypominają małe różyczki.
    Lucynko jeszcze raz wielkie brawa!!! Muchomor i motyl szczególnie mnie zauroczyły :).
    Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło , że moje listeczki się spodobały. To super.zabawa. Dziękuję i pozdrawiam serdecznie😊😊

      Usuń
  5. Takiego przeznaczenia liści jeszcze nie znałam. Świetny pomysł z malowaniem liści. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne! Fantastyczny pomysł i super to wygląda :). Nie wpadłabym na to, żeby malować na tak delikatnym podłożu markerami olejowymi. Rewelacja!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te markery świetnie kryją piwierzchnię liści choć mają dość intensywny zapach😊 Dobrego tygodnia życzę 😊

      Usuń
  7. Bardzo ciekawe i pomysłowe są Twoje malunki na liściach. Przyzwyczailas nas do kocich wizerunków, a tymczasem inne motywy też są fantastyczne.
    Pozdrawiam.:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Też bardzo lubię malowanie na liściach jesiennych :) Kiedyś dodałam już o tym wpis, malowałam wtedy żelopisami i zwykłymi długopisami. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Długopis może dziurawić liść , farbami lub markerami jest łatwiej. Pozdrawiam serdecznie 😊

      Usuń
  9. Super wyglądają takie jesienne liście:) Ten z motylem podoba mi się najbardziej:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Дорогая Люцина! Если вы знали, как мне нравятся ваши чудесные листики! Как красиво! Особенно листик с котиком!

    OdpowiedzUsuń
  11. Też lubię malować na liściach. Ten z motylem jest cudowny:)
    Uściski Lucynko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To naprawdę dobra zabawa . Dziękuję i pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  12. Lucynko, Twoje listki są cudowne. Nadałaś. zwykłym liściom inny wymiar. Są niesamowite, gratuluję pomysłu. Pozdrawiam Ania-Pawanna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i zachęcam do zabawy w malowanie na liściach. Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  13. Pomysłowe wykorzystanie liści. Prace listki są bardzo oryginalne. Pozdrawiam serdecznie 🌞🌞🌞🌞

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi,że się spodobały moje listki Udanego tygodnia życzę:)

      Usuń
  14. Beautiful leaves paintings. Have a great week.

    OdpowiedzUsuń
  15. Boa tarde Lucyna. Acho que nunca vi folhas assim em minha vida. Verdadeira obra de arte.

    OdpowiedzUsuń
  16. Me gusta mucho como te han quedado. Un beso.

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękna jesień na Twoich zdjęciach!
    Wspaniale ozdobiłaś liście!

    OdpowiedzUsuń
  18. U mnie też coraz więcej jesiennych barw. Z balkonu mam widok na las, który przybiera coraz bardziej żółte i pomarańczowe odcienie. To mój ulubiony moment jesieni :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśen jest kolorowa i piękna ale smutnanprzypimina o przemijaniu. Na pewno masz piękny widok z okna . Pozdrawiam serdecznie😊🍂

      Usuń
  19. Красивое фотографии осенних деревьев. Очень понравились рисунки на листьях, замечательно придумано. Особенно понравились рисунки с котиком и бабочкой!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Я люблю рисовать на листьях. Я рада, что тебе понравилась моя работа.

      Usuń