niedziela, 20 sierpnia 2023

Łagów Lubuski miejsce gdzie należy wracać...

            Gorące dni lata nie sprzyjają zbytnio wycieczkom  szczególnie tym w odległe miejsca, ale akurat Łagów Lubuski jest na tyle blisko Zielonej Góry, że pomimo mojej niechęci do podróżowania w upalne dni dałam się namówić naszemu przyjacielowi Edwardowi i wybraliśmy się we trójkę czyli ja, mój małżonek i Edward na kolejna wycieczkę. 







O samym Łagowie Lubuskim pisałam już kiedyś

https://kufereklucyny.blogspot.com/2021/07/agow-lubuski-wspaniae-miejsce-na-mapie.html

Tym razem chcę Wam pokazać to miejsce na moich fotografiach mniej „oficjalnie”. 

Widzieliście już wędzarnie zrobioną z starego samochodu Fiat 126p  nie  no to koniecznie musicie ją zobaczyć . 





Na smaczna rybkę zaprasza nas zabawny szyld oczywiście rybka nie jest wędzona w tej oryginalnej wędzarni a może my zwyczajnie nie trafiliśmy na dzień, kiedy niezwykła wędzarnia była używana;))



Niedaleko stoi drewniany motocykl tuż obok miejsca spotka motocyklistów.



Jeszcze mural również zachęcający do wstąpienia na małe, co nieco, choć tym razem nie są to dania rybne;)

Tuż obok Zamku Joannitów znajduje się kościół, do którego mogliśmy zajrzeć i zrobić kilka fotografii dzięki uprzejmości pana, który zajmuje się dbaniem o porządek w tym budynku sakralnym.





Obok zamku jest kilka stoisk z pamiątkami i „starociami” to prawdziwy raj dla kolekcjonerów i miłośników staroci. Kupiliśmy kilka drobiazgów u niezwykle  miłego pana.







Zajrzeliśmy nad jeziora i poznaliśmy kilka przemiłych zwierzaków na przykład Zygmunta pieska niezwykle rzadkiej rasy podobno jest ich w Polsce tylko 60.



Ten piesek to Podenco z Ibizy

„Podenco z Ibizy – jedna z ras psów, należąca do grupy szpiców i psów pierwotnych, zaklasyfikowana do sekcji pierwotnych ras myśliwskich. Nie podlega próbom pracy. Wikipedia

Umaszczenie: Biały, Płowy, Czerwono-biały, Rudy

Długość życia: 10 do 12 lat

Waga: Samica: 20–30 kg, Samiec: 20–30 kg

Wysokość w kłębie: Samica: 60–67 cm, Samiec: 66–72 cm

Usposobienie: Śmieszny, Inteligentny, Uparty, Aktywny, Niezależny, Engaging

Pochodzenie: Ibiza”





Sfotografowałam kilka kaczuszek i jednego łabędzia, który jednak jak się zorientował, że jest fotografowany szybko schował głowę pod woda a może ma coś na sumieniu i woli unikać rozgłosu medialnego?:))












Jednak najbardziej budzącym dreszczyk emocji było spotkanie oko w oko z „pająkiem krzyżakiem”.



W Łagowie Lubuskim jest mnóstwo restauracji, kawiarni, lodziarni.






Pełno tu również fotosów ludzi kultury, poetów, aktorów, muzyków, którzy bywali w tym niezwykły, miejscu.




Wróciliśmy trochę zmęczeni, ale zadowoleni:) 





24 komentarze:

  1. Wow, what a great place to visit, in spite of the heat! Except perhaps for the spider....I have one here on my balcony and I am scared! The Podenko is gorgeous, they are beautiful dogs, so elegant. The old castle and church are beautiful. Glad you enjoyed it, and were able to see so much, and the animals. Have a blessed Sunday, Valerie 🤗

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo lubię tą miejscowość bo jest tu wszystko co potrzebne by dobrze wypocząć. Miałam w maju okazję nocować w zamku , Tam odbył się ślub i wesele mojej córki . Piękne miejsce z ciekawą historią. Miłego dnia życzę:)

      Usuń
  2. Lucynko!
    Przepiękna jest Twoja relacja i zdjęcia. Niesamowicie prezentuje się wędzarnia zrobiona w fiaciku. Co za pomysł! Ludzka wyobraźnia nie zna granic. Kilka dni temu podziwiałam to miasteczko na jednym z blogów. Zapisałam Łagów w Notesiku Marzeń. Mam nadzieję, że i ja kiedyś go zobaczę.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze muszę przyznać, że ta wędzarnia i nie zaskoczyła:) Serdecznie namawiam na odwiedziny w Łagowie Lubuskim bo naprawdę warto. Miłej niedzieli życzę:)

      Usuń
  3. Piękna fotorelacja, Lucynko. Taka, bardzo wakacyjna.
    Dużo słyszałam o Łagowie Lubuskim, ale nigdy tam nie byłam.
    Tymczasem uwielbiam takie miejsca, gdzie można pospacerować, wybrać się na jakieś jedzonko i lody tajskie.
    Ciekawa rasa psów. Jak dla mnie za duży i ma coś z charta. Cocker spaniel też odpada, a z psem rasy Jack Russell terier, też już pewnie nie dałabym sobie rady.
    Jak dla mnie najlepszy byłby Pareras ( pare ras- czyli kundelek) bardziej do towarzystwa i przytulania.
    Ciekawa wędzarnia z malucha, lubię takie pomysły i ludzi, którzy je mają.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łagów jest super to prawda. Ja też najbardziej lubię parerasy oczywiście zaraz po kotach:) .Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  4. Wspaniała wycieczka. Dziękuję Lucynko za piękną fotorelację. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi bardzo ,że podoba się Ci mój post. Miłej niedzieli życzę:)

      Usuń
  5. Wspaniała fotorelacja. Dziękuje z tę wycieczkę. Odżyło wiele wspomnień, bo wieki już nie byłam w Łagowie. Chyba muszę zorganizować tam wyprawę,
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie trzeba wybrać się tam na wakacyjny wypad. Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  6. Con el calor, no apetece para nada caminar. En este mismo instante la temperatura que hace en la calle es de 42º. Ni se me ocurre salir de casa con esa temperatura , cuando estoy bien fresquita en casa, con el aire acondicionado puesto.
    Buen viaje has hecho. Estoy segura que la temperatura máxima que has tenido, está mucha más baja de la que tengo yo aquí.
    Un abrazo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nad było wczoraj 30 stopni to jak dla mnie bardzo gorąco dlatego spacerowaliśmy wolno i często zatrzymywaliśmy się by odpocząć i napić się wody. Ta miejscowość położona jest nad dwoma jeziorami i jest tam bardzo dużo drzew więc upał nie był zbyt dokuczliwy. Życzę wszystkiego dobrego no i niższej temperatury bo 42 stopnie to strasznie dużo.

      Usuń
  7. Super zdjęcia. Bardzo ładne wnętrze kościoła :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym kościele byłam pierwszy raz bo zazwyczaj trafiałam gdy był zamknięty. Bardzo dziękuję . Miłego tygodnia życzę:)

      Usuń
  8. Belles photos ! Bel endroit pour se promener...
    Merci pour la visite !
    Bonne semaine !
    Anna

    OdpowiedzUsuń
  9. Ooo, z tego co widzę wycieczka była bardzo udana. A mi miło było w wirtualny sposób wziąć w niej udział. Bardzo mi się podoba wnętrze kościoła i ta galeria ludzi, którzy odwiedzili Łagów Lubulski. A już fotografie przyrody, no dla mnie bajka. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubimy Łagów i wycieczki we własnym spokojnym tempie:)
      Bardzo dziękuję i życzę miłego tygodnia:)

      Usuń
  10. Замечательное путешествие по прекрасному городу! Что-то эта собака не похожа на шпица. Мне нравятся шпицы.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za odwiedziny. Ten piesek nam też bardzo się spodobał . Miłego tygodnia:)

      Usuń
  11. Me parece un bonito recorrido. Besos.

    OdpowiedzUsuń
  12. Lucynko, byłam już w Łagowie i podziwiałam. Cieszę się, że mogłam go ponownie obejrzeć na Twoich pięknych zdjęciach. To małe, artystyczne, magiczne miejsce i bardzo klimatyczne.
    Pozdrawiam.:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, to naprawdę klimatyczne miejsce na Ziemi. Pozdraeiam setdecznie:)

      Usuń