sobota, 12 sierpnia 2023

Mural, koty i muzyka w mojej Zielonej Górze

     Wybraliśmy się z moim mężem na spacer po mieście w konkretnym celu a mianowicie by zobaczyć i sfotografować ogromny mural . Mural to portret znanej polskiej piosenkarki Maryli Rodowicz. 

"Maryla Rodowicz.( Maria Antonina Rodowicz urodziła się 8 grudnia 1945 roku w  Zielonej Górze to popularna polska piosenkarka. . Co by nie powiedzieć o tej barwnej artystce to jednego jestem pewna niewiele jest osób w Polsce, które nie znałby jej piosenek. Choćby  takich jak "Małgośka"  czy  "Łatwopalni".

Można lubić Maryle Rodowicz lub nie jedno trzeba przyznać 

mural z jej wizerunkiem z czasów młodości jest

naprawdę ładny. 

Powstał na ścianie jednego z budynków 

w centrum  naszego miasta. 

Jego autorem jest zielonogórski artysta graffiti Jakub Bitka.











    Kiedy wracaliśmy do domu spotkaliśmy zielonogórskiego kota wiadomo jak każdy kot gdzieś się bardzo śpieszył.
Zdążyłam zrobić mu zaledwie dwie fotografie. 




    Ostatnio zaczęłam bawić się w malowanie pocztówek  więc wieczorem namalowałam na pocztówce śpiącego kota . To nie jest ten, którego spotkaliśmy na ulicy Lisowskiego to raczej mały kociak .





W naszym mieście ciągle słychać muzykę ;)




54 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Też.mi się podoba szczególnie, że ta ściana była szara.i nijaka.

      Usuń
  2. Przepiękny mural, zawsze jestem pod wrażeniem takich murali, bo namalować coś takiego jest sztuką.
    Twój śpiący kotek śliczny i ten spotkany na mieście również.
    Pozdrawiam. Miłego weekendu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten artysta namalował kilka murali w naszym mieście.Miałam okazję to obserwować przy pracy
      Dziękuję bardzo i pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  3. Mural jest piękny! Nie znam Maryli Rodowicz, ale Jakub Bitka jest niewątpliwie bardzo utalentowanym artystą i podziwiam jego twórczość. Złapałeś też bardzo ładnego kota w drodze do domu. Twoja grafika ze śpiącym kotkiem jest urocza! Lubię słuchać muzyków w mieście, ale dawno tam nie byłem. Na ulicach występują bardzo utalentowani muzycy i życzę im wszystkim zdrowia i sukcesów w każdym kraju, w którym występują. Dziękuję za zapoznanie mnie z tymi wszystkimi talentami i uwzględniam Ciebie, ponieważ zawsze podobała mi się Twoja sztuka, odkąd obserwuję Twojego bloga. Miłego weekendu dla Ciebie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Maryla Rodowicz to jedna z najbardziej znanych polskich piosenkarek jej piosenki byly hitami polskich list przebojów. Miło mi, że moje rysunki się podobają. Serdecznie życzę udanego weekendu:)

      Usuń
  4. Bardzo udany mural i urocza Twoja karteczka.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Boa tarde minha querida amiga Lucyna. Sou apaixonado por murais. Bom final de semana.

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę przyznać, że mural Pani Rodowicz naprawdę bardzo ładnie się prezentuje :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi też bardzo się podoba bo jest kolorowy a nie kiczowaty , no i odrobił miasto. Miłej niedzieli życzę:)

      Usuń
  7. Mural super. Rodowicz muzycznie nie moja bajka. Ale jej szalone stylówki zawsze mi się podobały 🙂🙃

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię teksty pisane przez Osiecką do piosenek śpiewanych przez Rodowicz. Mural jest naprawdę super drugi tego artysty powstał w zeszłym roku jest na nim Urszula.Dudziak też "nasza dziewczyna"😉

      Usuń
  8. Przepiękny mural i śliczny obrazek Lucynko. Bardzo ładnie tam u Was w Zielonej Górze i wiele się dzieje. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda mural jest ładny i kolorowy zdobi miasto. Bardzo dziękuję miłej niedzieli życze:)

      Usuń
  9. The mural is wonderful, so light and feminine and happy! Love your new art cat, too, beautiful! Have a great week! Hugs, Valerie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, że mural się podoba. Dzięl8ję serdecznie. Udanej niedzieli:)

      Usuń
  10. Mural jest przepiękny, bardzo kolorowy. Jestem nim oczarowana. Twój maleńki kotek jest prześliczny.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mural faktycznie jest piękny poprawia nastrój. Bardzo dziękuję i serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  11. Też mi się podoba - mural:) Kocio śliczny Lucynko - ten malowany:)
    Uściski:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mural jest piękny ale brakowało mi na nim kota więc w domu sobie kotka namalowałam. Żartuję oczywiście ale cieszy mnie gdy w moim mieście giną bazgroły ze ścian a pojawiają się takie cuda. Dziękuję i życzę udanego tygodnia:)

      Usuń
  12. La imagen del mural, es muy primaveral y llena de belleza.
    Un abrazo

    OdpowiedzUsuń
  13. Mural imponujący i piękny. Wspaniała ozdoba miasta.

    OdpowiedzUsuń
  14. No cóż murale lubię ale nie koniecznie widzę na nich M. Rodowicz. Wg mnie piosenki jej lubię ale powinna dawno być na emeryturze a nie robić się na młodszą niż jest w rzeczywistości. Zazdroszczę Ci że mogłaś oglądać ten mural razem z M. Niestety mój się nie da wyciągnąć nigdzie !! A kot musi być w Twoim poście. !!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maryla Rodowicz urodziła się w Zielonej Górze i mieszkała tu jakiś czas na ulicy Bankowej (dom stoi do dzoś). W zeszłym toku powstał mural z Urszulą Dudziak też mieszkała w naszym mieście. Dlatego obie panie doczekały się murali.:) Kot musi być to fakt:))Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  15. Przepiękny mural!!! A kotek słodki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję mural faktycznie jest super . Miłego dnia życzę:)

      Usuń
  16. Wspaniały mural. No Marylka jak żywa. Ktoś miał na niego ciekawy pomysł. Twoja karteczka z kotkiem też bardzo mi się podoba. Jest śliczna. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo po bo taki ma pseudonim twórca namalował kilka murali w naszym mieście wszystkie są naprawdę ładne. Miło mi,że kartka z kotkiem się podoba. Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  17. Bardzo lubię murale, ubarwiają budynki i szarzyznę miast. Ten z panią Marylą jest świetny i z jej świetnego okresu. Ta dziewczyna też jest urocza.
    Pozdrawiam serdecznie.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co by nie mówiono o Maryli Rodowicz to piosenki przez nią śpiewane zna prawie każdy to były przeboje. Mural jest naprawdę ładny namalowany przez młodego artystę. Przesyłam serdeczne pozdrowienia:)

      Usuń
    2. Mural wyszedl rewelacyjnie ,Marylka cudnie wyszła.Ma gościu talent.Twoj kotek sama słodycz, pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
    3. To fakt Biko maluje piękne murale. Dziekuję fajnie, że i mój kotek Ci się podoba. Miłego tyhodnia🙂

      Usuń
  18. Chcemy się wybrać z moim chłopem do Zielonej i fajnie wiedzieć o tym muralu. Będę go szukała. Jest śliczny, a ja uwielbiam te sztukę na ścianach 🤩

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znajdziecie go bez trudu bo to centrum miasta ul. Kazimierza Wielkiego obok Pl..Bohaterów. 🙂 Milego dnia życzę🙂

      Usuń
  19. Lovely postcard drawing and great pictures!

    OdpowiedzUsuń
  20. Przepięknie ten mural wygląda 😍
    https://smerfetkowarodzina.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo udany ten mural. A Zielona Góra jest taka klimatyczna, byłam tam kilka razy! Kotki urocze obydwa. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję miło mi , że mural i koty się spodobały. Miłego weekendu:)

      Usuń
  22. Jestem zachwycona tym muralem. Podziwiam Artystę, pięknie, barwnie, wesoło, coś wspaniałego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Namalował kilka murali ten jest najradośniejszy. Kolorowy jak Maryla Rodowicz🙂

      Usuń
  23. Maryla zasługuje na takie upamiętnienie.
    Wlasnoręcznie zrobione kartki, obojętnie jaką techniką, są wdzięczne i niebanalne. A namalowane własną ręką, to jeszcze kilka oczek wyżej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję też uważam, że mural jest super. Miłej niedzieli🙂

      Usuń
  24. Bonito mural y la pintura también. Besos.

    OdpowiedzUsuń