piątek, 4 sierpnia 2023

Nowa Sól miasto moich licealnych lat....

     Nowa Sól  to :Nowa Sól (. Neusalz an der Oder) miasto położone nad rzeką Odrą w województwie Lubuskim  . w 2019 roku zamieszkiwało w nim około 38 645 mieszkańców."

jak podaje Wikipedia



."Osada powstała w XVI wieku, z powodu groźnych wylewów rzeki kilka razy zmieniała lokalizację. Od samego początku tradycja miasta, wcześniej osady, związana była z przemysłem oczyszczania soli, w 1553 powstała duża warzelnia oparta na importowanej soli dostarczanej tu drogą wodną.

Dla mnie to miasto mojej młodości tu chodziłam do Liceum Ogólnokształcącego 



moje Liceum :) 

                                                                                         

do klasy o profilu biologiczno-chemicznym. To również miasto gdzie po raz pierwszy się zakochałam i jak to się dawniej mawiało biegałam na dyskoteki czyli najzwyczajniej w świecie tańczyłam no może nie do samego rana ale za to w każdą sobotę;)) 

    Przez wiele lat nie bywałam zbyt często w Nowej Soli a później zwyczajnie nie miałam czasu by spacerować po mieście bo wpadałam tam na chwilę  by zrobić zakupy i jechać dalej do Mojego Taty. 

Niestety teraz czeka  na nas już tylko pusty stary dom ale mimo wszystko raz w tygodniu wraz z mężem jedziemy tam inaczej dom popadłby w ruinę a tego na pewno nie chciałby mój Ojciec.


Dziś postanowiłam,że zabiorę na spacer po mieście mojego męża i pokaże mu odrobinkę Nowa Sól..

Żałowałam ,że nie zabrałam ze sobą aparatu fotograficznego i musiałam robić fotografie telefonem ale następnym razem na pewno zabiorę ze sobą aparat fotograficzny.

Zapraszam na króciutki spacer:)

Taki różowy dom jak domek Barbie;) 





To chyba najstarsza pizzeria w Nowej Soli powstała w 1991 roku a jej założyciel uczył się ? Zgadliście w moim Liceum;))





Budynek dawnej łaźni miejskiej .


Mural reklamujący korzyści z zajęć w klubie fitness. 


Oczywiście to moje spojrzenie na miasto  pełne fajnych ludzi , kwiatów i nadziei na lepsze jutro:)


Tak na przekór ... "nie zastawiać " ;))










30 komentarzy:

  1. Dziękuję za cudowną wycieczkę, fotki cudowne, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Люцина, ваш родной город прекрасен!

    OdpowiedzUsuń
  3. Lovely photos. It's a beautiful little town! Hugs, Valerie

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie byłam w Nowej Soli. Oglądając Twoje zdjęcia widzę, że warto odwiedzić to miasto.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Muy buenos recuerdos de tu juventud y de una ciudad que encuentro encantadora. Sentirás alegría y tristeza al visitarla. Alegría por las buenas vivencias que has tenido en ella y tristeza, por la ausencia de tus padres, cuando te alojas en esa vivienda, de gran valor sentimental.
    Un abrazo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. Así es exactamente como son la alegría y la tristeza. El tiempo pasa tan rápido. Gracias y feliz semana :)

      Usuń
  6. Nie znam, nie byłam (albo nie pamiętam). Może kiedyś :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Boa tarde minha querida amiga Lucyna. Que cidade linda e a arquitetura é incrível. Bom final de semana.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo urokliwe miasto, jeszcze tam nie byłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dawna zabudowa miasta jest dość typowa dla miast zachodniej Polski. "Moje liceum" to bardzo duży budynek a fontanna na placu przed nim była zawsze choć ją przebudowywano kilkakrotnie . Pozdrawiam serdecznie😊

      Usuń
  9. Fajne miasteczko. Świetne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Urokliwe miasteczko. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  11. Ładny różowy dom i kwiaty :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dom rozjaśnia ulicę i od razu mi się spodobał. Dziękuję za odwiedziny i życzę udanego dnia.:)

      Usuń
  12. Masz bardzo interesujące wspomnienia z lat szkoły średniej, a i samo miasto przedstawiłaś w ciekawy sposób.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nowa Sól to cześć moich lat szkolnych. Miłego tygodnia zyczę:)

      Usuń
  13. Mieszkalam w Nowej Soli przez 3 lata, to byl cudowny czas, a teraz jestem juz od 12 w Niemczech. Cudne sa takie wspomnienia, poprosze wiecej zdjec z Nowej Soli :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspomnienia z lat licealnych to powrót do czasów kiedy głowa.byla pełna.marzeń:) Pewnie jeszcze nie raz wybiorę się na spacer po Nowej Soli z aparatem. Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń