sobota, 2 września 2017

Papuga nicią malowana.

 W internecie o rodzinie papugowych czyli (Psittaciformes) można wyczytać, że należą do rzędu ptaków z podgromady Neornithes.
Papugi maja masywny , hakowo zakończony dziób, górna ich szczęka jest ruchoma a język „mięsisty”. Papugi w znakomitej większości świetnie opanowały sztukę wspinania się po wszystkim co spotkają na swojej drodze. Ptaki te nie wiją gniazd do gniazdowania wykorzystują dziuple drzew. Papugi jak zapewne wszem i wobec wiadomo to niezwykle towarzyskie ptaki , niektóre potrafią zapamiętać całkiem pokaźną liczbę słów.









Warto wybrać się papugarni by podziwiać te piękne kolorowe ptaki . Moja córka odwiedziła papugarnie w Szczecinie http://papugarniacarmen.pl/





Jej serce zdobyła papużka Milena może i nie zbyt duża ale jaka zdolna . Tak więc postanowiłam wyhaftować papużkę inspirowaną Mileną na T-shircie .








Haftowanie to bardzo żmudna i czasochłonna praca. 
Mam w domu pudło kolorowych nic wyprodukowanych jeszcze w Nowosolskiej Fabryce Nici Odra . Fabryka już od dawna nie istnieje a nici nadal można spotkać w wielu domach nowosolan i nie tylko nowosolan. =)





Najpierw przy pomocy kalki barwiącej przeniosłam wzór na koszulkę a potem przez kilka godzin powoli wypełniałam wzór kolorowym haftem.
Dziś skończyłam pracę i sfotografowałam moje „dzieło” . Emilii uwieczniała postępy w pracy za pomocą aparatu w telefonie.






A więc zapraszam na spotkanie z papużką Mileną=)

No i ja się tam wybrałam super ptaszyska warto je odwiedzić=)



10 komentarzy:

  1. Przepiękny haft - jestem zachwycona:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ślicznie dziękuję , bardzo mi miło,że się spodobał. Pozdrawiam=)

    OdpowiedzUsuń
  3. Papużka Milena chwyta za serce, przyznaję. I nie dziwi mnie pokusa, by ją haftować. Haft bardzo ładny! Śliczny rysunek. Nowosolskie nici....... Serce kroi się. Sentymenty..... I jeszcze była Polska Wełna. Fabryka, w Z.G. , która robiła piękne tkaniny. Tez do haftów.
    Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Polskiej Wełny już nie ma w jej budynku jest teraz galeria handlowa i nocny klub, niestety część budynków niszczeje=(
    Fakt Milena jest zabawna i trudno było się nie skusić by jej nie sportretować=)
    Serdecznie pozdrawiam=)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepiękna wykonana papuga !!! haft oddaje rzeczywiste kolory tego ptaka.

    OdpowiedzUsuń
  6. Haft jest dość pracochłonny i czasochłonny ale to dobry sposób na wyciszenie emocji=) Milo mi ,że się podoba bo każdy komentarz sprawia mi wiele przyjemności . Pozdrawiam=)

    OdpowiedzUsuń