niedziela, 16 lutego 2014

Moje Szczecina zwiedzanie...



Szczecin to ostatnio po Zielonej Gorze jedne z najczęściej wymienianych miast w moim domu. Właśnie tam mieszka i studiuje moja córka tak więc nie mam wyjścia musiałam polubić Szczecin miasto , gdzie jak twierdzą jego mieszkańcy "wszędzie jest blisko" , ja akurat jestem zupełnie odmiennego zadnia i uważam ,że wszędzie blisko jest akurat w moim mieście czyli Zielonej Gorze. Szczecinianie uważają ,że maja daleko do morza choć wody Zalewu Szczecińskiego uważane są za „wody morskie”. O Szczecinie i jego historii opowiadać nie mam zamiaru , bo wystarczy wpisać w Google hasło Szczecin.
Wczoraj zrobiłam kilka fotografii Szczecina i uwierzcie mi nogi od tego spacerowania bolą mnie do tej pory. Warto wybrać się do tego pięknego , portowego miasta zobaczyć




 piękny budynek Urzędu Miejskiego, 














Cerkiew prawosławna św. Mikołaja, 
















biurowiec PŻM , 

















siedzibę Uniwersytetu Medycznego. 



















Wybrać się na Jasne Błonia . 

















Zapatrzyć się na piękne kamienice i inne ciekawe miejsca.
Ja kiedy jestem w Szczecinie nocuję albo w akademiku ZUT  "Amikus"albo w hotelu Kapitan . W akademiku zapłacimy taniej ale łazienka jest jedna na dwa pokoje no i ręczniki trzeba mieć własne , jest telewizor, lodówka i czajnik elektryczny cena 35 zł od osoby . W hotelu „Kapitan” pokój dla dwóch osób (w cenie śniadanie ) to koszt około 160 zł. Czysto schludnie i cicho choć hotel niemalże w środku miasta. 













Warto wybrać się do galerii handlowej Galaxy nie tylko na zakupy ale i po to by zagrać w kręgle czy bilard no i oczywiście by podziwiać piękno fontanny. Zresztą zupełnie niedaleko jest druga duża galeria handlowa Kaskada. Oczywiście obowiązkowo należy odwiedzić Muzeum Narodowe w Szczecinie. Wybrać się na Wały Chrobrego i Deptak Bogusława zresztą atrakcji wystarczy na nie jedną a kilkanaście wizyt w mieście gdzie urodziła się w2 maja 1729 roku  Zofia Fryderyka Augusta późniejsza caryca Rosji Katarzyna II Wielka. 

siedziba Komendy Wojewódzkiej Policji

KWP Szczecin

restauracja Browar Polski

ciekawa dekoracja przy wejściu do restauracji


jedna z słynnych pomp szczecińskich

pompa szczecińska


tzw. "Czerwony ratusz"


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz